W roku finansowym kończącym się 31 marca 2015 r. Sony spodziewa się straty wielkości 230 mld jenów (ok 2,1 mld dol.). Jeszcze kilka miesięcy temu zapowiadano, że dołek będzie nie większy niż ok. 460 mln dol. Piąta roczna strata koncernu w ciągu ostatnich 6 lat będzie spowodowana przede wszystkim problemami w biznesie mobilnym, który do ogólnego bilansu włoży ok. 1,67 mld dol. straty. Jako przyczynę Sony wskazuje ostrą konkurencję na rynku smartfonów, zwłaszcza ze strony chińskich marek. Producent obniżył prognozę sprzedaży urządzeń Xperia w tym roku obrotowym z 50 mln do 43 mln szt.

Aby wyjść z dołka, Sony zmienia strategię sprzedaży smartfonów. Zamierza skoncentrować się na produktach premium, zmniejszając liczbę modeli ze środkowej półki, czyli zrobi podobnie jak HTC, które nie mogąc sprostać konkurencji Samsunga ograniczyło swoje portfolio do kilku modeli.

Sony od kilku lat boryka się z problemami w różnych segmentach rynku. W ub.r. finansowym strata wyniosła 1,27 mld dol. W tym roku ze względu na słabe wyniki sprzedano dział PC. Rok finansowy zaczął się jednak na plusie – w II kw. br. Sony miało ok. 236 mln dol. zysku netto, głównie dzięki profitom w przemyśle filmowym i popytowi na konsole PS4.