W końcu I kw. 2018 r. Samsung miał 31,1 proc. udziału w polskim rynku w ujęciu ilościowym (o blisko 2 punkty procentowe więcej niż w I kw. 2017 r.). W ujęciu wartościowym było to 37,3 proc. rynku, w porównaniu do 33,1 proc. na koniec I kw. 2017 r. – poinformowała spółka powołując się na dane GfK.

Dane zostały ujawnione wkrótce potem, jak IDC podało, że Huawei zdetronizowało Samsunga na pozycji lidera polskiego rynku smartfonów w ujęciu ilościowym, osiągając 32 proc. udziału (łącznie z marką Honor), podczas gdy Samsung miał 31 proc.

Niemal natychmiast po ujawnieniu przez Samsunga danych o udziale wartościowym w polskim rynku smartfonów, Huawei podało, że jego udział w tym ujęciu wzrósł w kwietniu br. do 33,8 proc. z 24,4 proc. w marcu br. oraz z 20,4 proc. w kwietniu ub.r. – powołując się na dane GfK.

Z kolei ilościowo w kwietniu br. udział Huawei wzrósł do 35,8 proc. z 29,3 proc. w marcu br. Znaczący wzrost jest widoczny w perspektywie ostatnich 12 miesięcy – w kwietniu 2017 r. ten wynik wynosił 22,3 proc. – za GfK.

Zanosi się więc na dalszą rywalizację między gigantami o pozycję lidera polskiego rynku smartfonów.