Smartfony: Samsung kontra Huawei
Koreański gigant pochwalił się wynikami w Polsce.
W końcu I kw. 2018 r. Samsung miał 31,1 proc. udziału w polskim rynku w ujęciu ilościowym (o blisko 2 punkty procentowe więcej niż w I kw. 2017 r.). W ujęciu wartościowym było to 37,3 proc. rynku, w porównaniu do 33,1 proc. na koniec I kw. 2017 r. – poinformowała spółka powołując się na dane GfK.
Dane zostały ujawnione wkrótce potem, jak IDC podało, że Huawei zdetronizowało Samsunga na pozycji lidera polskiego rynku smartfonów w ujęciu ilościowym, osiągając 32 proc. udziału (łącznie z marką Honor), podczas gdy Samsung miał 31 proc.
Niemal natychmiast po ujawnieniu przez Samsunga danych o udziale wartościowym w polskim rynku smartfonów, Huawei podało, że jego udział w tym ujęciu wzrósł w kwietniu br. do 33,8 proc. z 24,4 proc. w marcu br. oraz z 20,4 proc. w kwietniu ub.r. – powołując się na dane GfK.
Z kolei ilościowo w kwietniu br. udział Huawei wzrósł do 35,8 proc. z 29,3 proc. w marcu br. Znaczący wzrost jest widoczny w perspektywie ostatnich 12 miesięcy – w kwietniu 2017 r. ten wynik wynosił 22,3 proc. – za GfK.
Zanosi się więc na dalszą rywalizację między gigantami o pozycję lidera polskiego rynku smartfonów.
Podobne aktualności
Dostawy smartfonów GenAI wzrosną czterokrotnie do 2027 r.
Sztuczna inteligencja stanie się niezbędną funkcją w smartfonach ze średniej i wyższej półki od 2025 r. - według prognozy.
Samsung 10-krotnie zwiększył zysk
Poprawa koniunktury na rynku DRAM i NAND podbiła zyski koncernu.
Huawei podwoiło zyski. Blisko 100 mld dol. przychodów
"W ciągu ostatnich kilku lat wiele przeszliśmy, ale dzięki wyzwaniom udało nam się rozwinąć" - komentuje rotacyjny przewodniczący Huawei.