Światowe dostawy smartfonów zmniejszyły się o 2,6 proc. w II kw. 2019 r., do 341 mln szt. – twierdzi Strategy Analitycs.

Według analityków rynek stabilizuje się. Samsung utrzymał pierwszą pozycję z 22-procentowym udziałem, Huawei ma 17 proc., co jest zaskoczeniem, biorąc pod uwagę, że w maju br. USA ogłosiły sankcje wobec chińskiego producenta, co mogło skłonić potencjalnych nabywców do rezygnacji z zakupów. Huawei zyskał jednak głównie dzięki większej sprzedaży w Chinach. Apple utrzymał 11-procentowy udział w rynku na trzecim miejscu.

"Spadek jest mniej dotkliwy niż wcześniej (rok wcześniej spadek wyniósł 2,8 proc.), a to była najlepszy wynik w branży od ponad roku. Perspektywy na drugą połowę tego roku poprawiają się." – komentuje Linda Sui, dyrektor w Strategy Analytics.

Podobnego zdania jest przedstawiciel IDC.

„Chociaż ogólnie sprzedaż nadal spada, wyniki w II kw. wskazują, że popyt zaczyna rosnąć, gdy rynek zaczyna się znowu stabilizować” – twierdzi Anthony Scarsella, kierownik badań. Według niego najważniejszym czynnikiem w minionym kwartale była dostępność znacznie ulepszonych urządzeń średniej klasy, które cechują wysokiej jakości konstrukcje i funkcje, a ceny są dużo niższe niż modeli high-end. To skłania użytkowników do wymiany sprzętu.

Apple najsłabsze w stawce

Według Strategy Analitycs Samsung zwiększył sprzedaż o 7 proc., a udział w rynku z 20 proc. do 22 proc. Producent odnotowuje wysoką sprzedaż w średnim segmencie, ale marża zysku spadła z powodu ostrej konkurencji cenowej.

Huawei zaskoczył wszystkich i zwiększył globalną sprzedaż smartfonów o 8 proc. wobec ub.r., a udział z 15 proc. do 17 proc. To głównie zasługa dużego wzrostu sprzedaży marki w Chinach.

Apple odnotował najsłabszy wynik wśród głównych graczy – dostawy iPhone'ów spadły o 8 proc. wobec ub.r., a udział firmy z 12 proc. do 11 proc.

Według analityków widać stabilizację sprzedaży w Chinach dzięki korektom cen i wymianie sprzętu przez użytkowników. Jednak m.in. Europa nadal stanowi wyzwanie dla drogiego iPhone'a. – twierdzi Strategy Analitycs.

Kolejne miejsca zajęły Xiaomi (9 proc. rynku) i Oppo (9 proc.). Ta ostatnia marka prowadzi intensywną ekspansję w Europie.