Sprzedaż urządzeń inteligentnego domu w 2018 r. wzrośnie o 55 proc. wobec 2017 r., do 252 mln szt. – prognozuje ABI Research. "Dwucyfrowy wzrost to dopiero początek" – twierdzi analityk. Ocenia, że w 2023 r. globalny rynek wchłonie 467 mln urządzeń. Na świecie obecnie ponad 70 mln domów używa co najmniej jednego takiego sprzętu.

Te urządzenia w ocenie analityka to szansa dla graczy działających na rynku inteligentnego domu – mogą stać się partnerami dostarczającymi już znane jak i nowe usługi, jak również generować dochody z inwestycji w smart home. Jako przykład podano monitoring bezpieczeństwa. Także najwięksi producenci elektroniki poszerzają swoją ofertę sprzętu smart home wykorzystując ten trend.

W Polsce według badania UKE z ub.r. sprzętu do inteligentnego domu używa 5 proc. pytanych, w tym większość wskazywała smart tv, a dużo mniejsza grupa – rozmaite czujniki czy inteligentny sprzęt AGD.