Skutki audytu w S4E. Korekta wyników za 2022 r.
Spółka przedstawiła zmienione dane finansowe za I poł. 2022 r.
W pierwszym półroczu VAD z grupy Also zwiększył sprzedaż o ok. 49 mln zł, a marża urosła do dwucyfrowej wartości.
Sprzedaż większa o 60 proc. r/r (o blisko 50 mln zł), a do tego znacznie wyższa rentowność – takie są dane finansowe S4E za pierwsze półrocze 2022 r. po zmianach wobec opublikowanych wcześniej za I kw. 2022 r. oraz za II kw. 2022 r. Zmodyfikowano je po audycie dotyczącym wyników 2021 r., który został sfinalizowany we wrześniu br.
Skorygowane wyniki VAD-a za dwa kwartały 2022 r. są efektem zmiany klasyfikacji sprzedaży niektórych usług producenckich oraz zmiany momentu rozpoznania przychodu.
Dwucyfrowa marża
W I poł. 2022 r. marża brutto na sprzedaży S4E wzrosła do 11,23 proc., wobec 8,18 proc. w I poł. 2021 r. Zysk netto wyniósł 4 mln zł w porównaniu do straty rok wcześniej.
W tym w II kw. 2022 r. przychody VAD-a z grupy Also wzrosły o 35 proc., do 65,33 mln zł, marża poprawiła się do 12,3 proc. z 5,9 proc., a zysk netto osiągnął poziom 2 mln zł – według aktualnego bilansu.
Trzykrotny wzrost sprzedaży na Hitachi, Commvault, Nutanix i Quantum
Spółka informuje, iż wzrost przychodów w II kw. 2022 r. został wypracowany przez każdy z segmentów przedsiębiorstwa tj. Dell, HCNQ (Hitachi, Commvault, Nutanix, Quantum) oraz Huawei. Największy wzrost został osiągnięty na rozwiązaniach HCNQ (średnio o 198 proc. r/r).
Warto zauważyć, że klienci jeszcze bardziej ruszyli na zakupy rozwiązań tych czterech marek w tym roku. Wzrost sprzedaży dystrybutora w całym 2021 r. w obszarze HCNQ wyniósł 104 proc. r/r.
Podobne aktualności
S4E: 453 mln zł sprzedaży, 8 mln zł zysku w 2023 r.
VAD z Grupy Also zakończył rok 2023 dwucyfrowym wzrostem sprzedaży i zysku.
S4E przyspieszył wzrost sprzedaży do 53 proc.
Produkty trzech marek znacząco przyczyniły się do lepszego wyniku.