Według danych z systemu Skąpca w IV kw. 2013 r. internautów poszukujących tabletów najbardziej interesowała wielkość ekranu. Okazała się istotna dla prawie 1 użytkowników serwisu. Największe wzięcie miały urządzenia 10-calowe (poszukiwało ich 36 proc. potencjalnych klientów). Oprócz tego często wybierano modele 7- i 9-calowe (odpowiednio 23,47 proc. i 16,43 proc.).

Niemal tak samo ważny jak rozmiar wyświetlacza okazał się producent (22 proc. wskazało go w filtrze wyboru). Numerem 1 był Samsung (20,67 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się: Asus (13,73 proc.), Lenovo (11,56 proc.) i Apple (11,56 proc.).

Biorąc jednakże pod uwagę poszczególne modele tabletów, to najbardziej poszukiwany okazał się sprzęt polskiej marki – Goclever Terra 70. Za nim uplasował się Samsung Galaxy Tab 2 10.1 P5110 16 GB, a trzecia lokata przypadła Lenovo A100.

Użytkownicy Skąpca mniejszą uwagę zwracali na moduły łączności w tablecie (13 proc.). W filtrze „Komunikacja” wygrał Internet 3G, który zainteresował 41,2 proc. osób. Spora grupa (29,15 proc.) internautów rozglądała się za modelem z GPS. Dość popularną opcją okazał się również Bluetooth (17,78 proc.).

Z danych Skąpca wynika, że niewielkie znaczenie dla potencjalnych klientów miały m.in. takie parametry jak rozdzielczość ekranu (8,44 proc.), system operacyjny (7,85 proc.), RAM (6,32 proc.).

Co ciekawe, niemal nikogo z użytkowników Skąpca poszukujących tabletów nie zainteresowała cena urządzenia (zwróciło na nią uwagę zaledwie 0,12 proc. osób).

Pełny raport można pobrać z tej strony.