W raporcie „Studencka wyprawka” przedstawiono preferencje użytkowników Skąpca w okresie 1 stycznia – 31 sierpnia 2012 r. W oparciu o liczbę odsłon dla poszczególnych modeli powstały także rankingi Top 5 najpopularniejszych urządzeń.

Z danych porównywarki wynika, że poszukując notebooka internauci najczęściej brali pod uwagę następujące kryteria: procesor, ekran, producent. Według Skąpca najmniej istotna była dla nich cena i waga urządzenia. Preferowana wielkość ekranu to 15 cali, procesor – Intel Core i5, a system – Windows 7. Ci użytkownicy Skąpca, którzy kierowali się przede wszystkim ceną, skłonni byli przeznaczyć na laptopa kwotę do 2 tys. zł. W pierwszej piątce najpopularniejszych modeli dominowały Asusy.

Top 5 notebooków:
1. Asus X54HR-SX018V
2. Asus K53SV-SX055V
3. Samsung NP550P7C-S01PL
4. Sony Vaio SVE1511G1E
5. Asus N76VZ-V2G-T5017V

Wśród tabletów największe zainteresowanie wzbudził iPad 2 16 GB. Jednak jeśli chodzi o markę, częściej wybierano urządzenia Samsunga. Potencjalni klienci poszukujący sprzętu na Skąpcu preferowali modele 10-calowe z Androidem. Kwota, jaką największa grupa chciała przeznaczyć na zakup urządzenia, to nie więcej niż 1 tys. zł.

Top 5 tabletów:
1. Apple iPad2 16 GB
2. Samsung Galaxy Tab P1000
3. Goclever Tab A103
4. Samsung Galaxy Tab 10.1 P7500
5. Samsung Galaxy Tab 2 10.1 P5100 16 GB 3G

W przypadku telefonów komórkowych ulubionym producentem internautów na Skąpcu jest Nokia, jednak lidera dogania Samsung. Smartfony tej marki w ostatnich tygodniach dominują na listach najpopularniejszych modeli – pierwsze miejsce w rankingu top 5 zajął Samsung S5570 Galaxy mini. Najważniejsze kryteria, jakimi kierowali się użytkownicy porównywarki cen poszukując telefonu to: producent, rodzaj i aparat cyfrowy. Niemal połowa chciała kupić telefon z ekranem dotykowym i aparatem o rozdzielczości 5 Mpix, wyposażony w system Android.

Top 5 telefonów:
1. Samsung S5570 Galaxy mini
2. Samsung i9100 Galaxy S II
3. Apple iPhone 4S 16 GB
4. Samsung i9300 Galaxy S III
5. Goclever Navio 400 Polska

W przypadku ostatniej z analizowanych kategorii, czyli czytników e-booków, najpopularniejszym producentem był Amazon, a modelem – Kidle 4. Wybierając czytnik zdecydowana większość internautów (ponad 83 proc.) kierowała się marką. Dla 8,4 proc. potencjalnych kupujących najistotniejszym kryterium był rodzaj obsługiwanych kart pamięci, natomiast dla 8,27 proc. liczyła się przede wszystkim pojemność urządzenia.