Siemens: 7 zalet komunikacji w chmurze
Według Siemensa upowszechnia się cloud communications, czyli wykorzystanie technologii chmurowych do transmisji głosu, wideo i Unified Communications. Producent przekonuje, że takie rozwiązania są najlepsze dla firm.
Siemens podkreśla, że cloud communications musi spełnić większe wymagania dotyczące niezawodności, niż cloud computing, bo komunikacja musi odbywać się bez opóźnień (które są do zaakceptowania w przypadku np. w przypadku przechowywania danych chmurze, pobierania plików na komputer).
Oto 7 powodów, dla których zdaniem Siemensa firmy powinny wybrać rozwiązania komunikacyjne w technologii cloud:
1. Chmura jest dostępna zawsze i wszędzie
Pracownicy mogą połączyć się z aplikacją do komunikacji (głosowej, konferencyjnej czy z komunikatorem) niemal dowolnego urządzenia, w każdej sieci i w każdym miejscu.
2. Można korzystać z rozwiązań korporacyjnych bez względu na wielkość organizacji
Cloud communications oferuje mniejszym firmom i dużym organizacjom dostęp do tej samej technologii. Z jedną różnicą – przedsiębiorstwo nie musi zarządzać systemem łączności, utrzymywać, integrować, modernizować infrastruktury IT. Nie ponosi też kosztów utrzymania własnych centrów danych.
3. Chmura jest bezpieczna i niezawodna
Do infrastruktury chmury komunikacyjnej wykorzystuje się bezpieczne centra danych usługodawców. Mniejsze i średnie firmy mają na ogół zapewniony znacznie wyższy poziom bezpieczeństwa i niezawodności, niż w przypadku własnych rozwiązań.
4. Płacisz tylko za to, czego używasz
Firmy z dostępem do usług w chmurze publicznej płacą tylko za to korzystanie z nich. To się opłaca, poza tym łatwiej kontrolować wydatki – przekonuje Siemens.
5. Mniejsze koszty
Chmura jest tańsza i mniej czasochłonna w porównaniu z instalacją tradycyjnej sieci telefonicznej.
6. Chmura poprawia wydajność biznesu
Dzięki możliwości komunikacji w chmurze pracownicy będą bardziej mobilni, łatwiej jest im współpracować, wymieniać informacje, co przekłada się na wydajność pracy, szybkość podejmowania decyzji, jakość obsługi klienta.
7. W przyszłości najważniejsza będzie komunikacja
Wraz z rozwijającą się technologią, sieć komunikacyjna musi być coraz sprawniejsza, żeby spełniać rosnące wymagania kontrahentów, pracowników, klientów. Przeprowadzka do chmury sprawi, że infrastruktura staje się sprawniejsza i bardziej elastyczna, można szybko wprowadzać potrzebne zmiany.
Podobne aktualności
Cyfryzacja polskiego przemysłu wskoczyła na wyższy poziom
40 proc. firm zapewnia, że zwiększy budżet na digitalizację. Jednak pieniądze okazują się największą barierą.