W III kw. br. Sharp wypracował 177 mln dol. zysku netto. To czwarty z rzędu kwartał na plusie. Rok wcześniej producent miał 150 mln dol. straty. Przychody wzrosły o 20 proc. wobec II kw. br., do 5,3 mld dol.

W I poł. roku finansowego (kwiecień – wrzesień 2017) firma wypracowała ponad 300 mln dol. zysku netto wobec blisko 400 mln dol. straty w analogicznym okresie ub.r. Zanosi się na to, że po raz pierwszy od kilku lat cały rok finansowy Sharp zamknie zyskiem.

Według Sharpa bilans poprawił się w znacznej mierze dzięki sprzedaży telewizorów i paneli LCD.

Sharp złapał drugi oddech po przejęciu przez Foxconna ponad rok temu (za 3,5 mld dol.) i doinwestowaniu działań w Europie kwotą 310 mln euro. Spółka zapowiedziała ekspansję na naszym kontynencie. Chce powalczyć zwłaszcza w segmencie konsumenckim. W 2018 r. zamierza wejść na europejski rynek smartfonów.

W tym roku doszło do zmian na górze w Sharp Europe. Utworzono nowy dział – AIoT Business Strategy, które nadzoruje wprowadzanie rozwiązań łączących sztuczną inteligencję (AI) i Internet rzeczy (IoT).

Na początku 2017 r. producent odkupił za 85 mln euro większość udziałów w słowackiej spółce UMC, której sprzedał w 2015 r. swój europejski biznes telewizyjny, w tym polską fabrykę telewizorów w Ostaszewie koło Torunia. W ub.r. Polsce Sharp praktycznie 100 proc. przychodów generował w sektorze biznesowym (na urządzeniach drukujących i profesjonalnych monitorach).