Na koniec 2011 roku sieć Sferisu liczyła 154 placówki, w tym 101 sklepów własnych i partnerskich oraz 53 kioski w centrach handlowych (tzw. „wyspy”). Dla porównania rok wcześniej logo firmy miało 131 punktów sprzedaży, w tym 34 salony własne i 64 „wyspy”.

W 2011 roku Sferis koncentrował się na rozwoju sieci partnerskiej, która zwiększyła się do 66 placówek. W przypadku salonów własnych w ub. roku 3 zostały otwarte, a 2 – zamknięte, co firma wyjaśnia przenosinami sklepów do popularnych galerii handlowych. W 2012 roku ten proces będzie kontynuowany. – Chcemy być obecni w najatrakcyjniejszych centrach handlowych w Polsce – mówi prezes Sferisu, Michał Iwanciw.

Na koniec ub. roku liczba kiosków zmniejszyła się do 53. Według szefa Sferisu jest to zjawisko przejściowe i wynika przede wszystkim z remontów prowadzonych w centrach handlowych. Liczba „wysp” powinna utrzymać się na poziomie 50-60.

W nadchodzących kwartałach planowana jest także dalsza ekspansja sieci poprzez rozwój programu partnerskiego, podobnie jak to się działo w ub. roku. – Celem jest osiągnięcie łącznej liczby 200 punktów sprzedaży – zdradza Michał Iwanciw.