W ciągu 2 miesięcy od sierpnia do października br. Citeam zwiększył liczbę użytkowników o prawie 800 tys., tj. o 55 proc. Na początku IV kw. serwis miał 2,17 mln użytkowników i nadal goni najpopularniejszego w segmencie zakupów grupowych Groupona, który znów stracił na popularności (w październiku miał 3,49 mln użytkowników, a w sierpniu 3,66 mln). Na 6. miejsce w rankingu polskiego e-commerce awansował Gruper, zwiększając liczbę użytkowników z 1,23 mln do 1,58 mln osób. Liderem zestawienia są jak zwykle serwisy Allegro, które w październiku utrzymały stan posiadania, podobnie jak trzeci Nokaut. Internauci częściej niż w sierpniu zaglądali natomiast na Skąpca.

 

Ranking witryn e-commerce według zasięgu miesięcznego w październiku br.
Nazwa Użytkownicy (real users) Odsłony krajowe ogółem Zasięg Audyt site-centric
1 Grupa Allegro.pl – E-commerce 11 271 897 4 678 761 909 59,42%  tak
2 groupon.pl 3 499 801 18,45%
3 nokaut.pl 2 667 589 11 644 822 14,06%  tak
4 citeam.pl 2 175 386 11,47%
5 Grupa Wirtualna Polska – Orange – E-commerce 1 678 136 51 650 622 8,85%  tak
6 gruper.pl 1 588 266 8,37%
7 skapiec.pl 1 539 574 8,12%
8 bonprix.pl 1 526 152 8,05%
9 aukcjoner.pl 1 505 074 7,93%
10 Grupa Onet.pl – E-commerce 1 405 036 122 544 662 7,41%  tak
11 okazje.info.pl 1 399 040 8 640 543 7,37%  tak
12 euro.com.pl 1 192 490 6,29%
13 archiwumallegro.pl 1 176 535 6,20%
14 empik.com 1 138 682 24 752 343 6,00%  tak
15 merlin.pl 1 074 836 5,67%
16 Grupa Ebay 951 870 5,02%
17 szafa.pl 943 224 4,97%
18 doz.pl – doz.pl – apteka 835 434 11 314 910 4,40%  tak
19 Grupa Spolecznosci.pl – E-commerce 792 993 10 076 599 4,18%  tak
20 galerieallegro.pl 779 197 4,11%
 
Źródło: Megapanel PBI/Gemius