Seagate nie schodzi z marży
Według wstępnych danych za II kw. fiskalny, zakończony 28 grudnia 2012 roku, marża brutto producenta wyniosła ponad 27 proc. Przychody przekroczyły oczekiwania.
W II kw. fiskalnym 2013 (który niemal pokrywa się z IV kw. kalendarzowym 2012 r.) Seagate wypracował 3,6 mld dol. przychodów (oczekiwano 3,5 mld dol.), sprzedając ok. 58 mln dysków. Marża brutto przekroczyła 27 proc., tj. była o około 1 punkt procentowy niższa niż w III kw. 2012 r. (28,4 proc.).
Dla porównania przychody Seagate’a rok wcześniej, w IV kwartale 2011 r. wyniosły 3,2 mld dol., przy marży 31,6 proc.
Według oceny firmy badawczej iSuppli z połowy 2012 r. marże producentów, a tym samym ceny dysków HDD, utrzymają się na wysokim poziomie do 2014 r., ze względu na duży popyt na napędy talerzowe i koncentrację ponad 80 proc. produkcji w rękach dwóch firm – WD i Seagate’a.
Podobne aktualności
300 mln dol. kary dla Seagate’a za dostawy dla Huawei
Kara spada na producenta w czasie, gdy odnotował ponad 400 mln dol. straty za I kw. br.