Rok 2017 ma być kolejnym okresem wzrostu sprzedaży rozwiązań telewizji hotelowej w Polsce. Przewidywana dynamika to ok. 10 proc. Michał Bordewicz, key account manager sektora HoReCa w Samsungu, przekonuje, że firmy hotelowe inwestują w infrastrukturę IT opartą o wyświetlacze profesjonalne – z jednej strony są one elementem oferty rozrywkowej dla gości obiektu, z drugiej zaś wspierają sprzedaż, czyli powinny przyczynić się do zwiększenia zysków firmy hotelowej. Telewizja hotelowa może być np. wykorzystywana do komunikacji z gościem i przekazywania informacji o promocjach i usługach, np. w hotelowej restauracji, spa, czy też w firmie współpracującej z obiektem (przedsiębiorca może wówczas zarobić np. na wyświetlaniu reklam, zwiększając zwrot z inwestycji). Zaletą takich systemów jest to, że można nimi zdalnie zarządzać. 

Według menedżera Samsunga partnerzy powinni skupić się na rozwiązaniach interaktywnych i inteligentnych (smart). W jego ocenie w 2017 r. nadal będzie zwiększać się popularność rozwiązań Smart TV. Ponadto rośnie zapotrzebowanie na modele o większych matrycach. W wielu obiektach zaczynają dominować telewizory 40-calowe, wypierając 32-calowe. Z kolei hotele cztero- i pięciogwiazdkowe preferują 49-calowe modele Smart TV, z oprogramowaniem opartym o infrastrukturę IP. Wszyscy oczekują natomiast, że system telewizji hotelowej nie będzie skomplikowany, a przy tym stabilny i funkcjonalny, a także tani w utrzymaniu i bezawaryjny. Hotelarze coraz częściej zwracają również uwagę na bezpieczeństwo swoich gości w sieci hotelowej, prędkość i dostęp do łączy internetowych. 

Jak zauważa Michał Bordewicz, w branży hotelarskiej coraz częściej wykorzystuje się rozwiązania Digital Signage – w przestrzeniach otwartych, restauracjach hotelowych, lobby, salach konferencyjnych. Takie rozwiązania również mają według niego wielki potencjał.

Menedżer zapewnia, że w aktualne trendy i oczekiwania klientów wpisuje się nowa seria wyświetlaczy hotelowych Samsunga z serii HE: 470 oraz smart 590/690 i 890. Są to modele w rozmiarach od 24 do 65 cali. Mniejsze wersje cechuje rozdzielczość HD, natomiast większe – powyżej 32 cali – Full HD oraz UHD (3840 x 2160 pikseli). Nowe telewizory hotelowe są kompatybilne z platformą Lynk Reach 4.0, która umożliwia zdalne zarządzanie nawet setkami urządzeń z pomocą centralnego serwera. Pozwala wykorzystać działające w obiekcie LAN, Wi-Fi i kablowe. Ponadto umożliwia dwustronną komunikację obsługi hotelowej z gościem w czasie rzeczywistym, co ułatwia oferowanie dodatkowych usług (jak np. oferta restauracji). Z drugiej strony,  jak przekonuje menedżer Samsunga, nowość zmniejsza koszty utrzymania instalacji, ponieważ nie wymaga inwestycji w dodatkowe urządzenia, takie jak setup box. Całość rozwiązania jest oparta o telewizory Smart TV oraz autorskie oprogramowanie Samsunga. Wszystko  działa w zabezpieczonej infrastrukturze.

Lynk Reach 4.0 daje także większe możliwości gościom hotelowym. Na telewizorach można wyświetlać np. zdjęcia i filmy ze smartfonów i tabletów albo wyświetlić prezentację przygotować się do spotkania biznesowego. System ułatwia ponadto zameldowanie i wymeldowanie. Goście mogą korzystać z aplikacji takich jak w telewizorach Smart TV. 

– Funkcją, o którą pytają zarówno goście jak i hotelarze, to screen mirroring, który umożliwia oglądanie zawartości, czyli najczęściej zdjęć i filmów z naszego smartfona lub tabletu, bezpośrednio na telewizorze – przyznaje PM.  

Zaletą według producenta jest jednolita infrastruktura od jednego dostawcy, łącząca sprzęt i oprogramowanie. Wszystkie monitory, dzięki aplikacjom MagicInfo, sterowane są z jednego miejsca. 
Dla klienta istotna jest obecnie uniwersalność rozwiązania – dopasowanie zarówno do potrzeb użytkownika biznesowego, jak i nastawionego na rozrywkę i wypoczynek.

Monitor może być też elementem designu, jak Samsung Mirror Display, czyli monitor lustrzany. Tego typu rozwiązania udoskonalono w br., uodparniając je na wodę, co pozwala bez problemu używać tego sprzętu w hotelowych łazienkach.  Ponieważ odbicie w lustrze przykuwa uwagę, przeciętny użytkownik spędza przed takim wyświetlaczem więcej czasu, dzięki temu dłużej chłonie przekaz reklamowy czy informacje. To zaleta dla dostawcy treści czy firmy hotelowej (czas ekspozycji na reklamy można wycenić). W Polsce w 2016 r. przeprowadzono już pierwsze wdrożenia takich urządzeń.

Menedżer zapewnia, że Samsung udziela wsparcia merytorycznego i technicznego w projektach. Podkreśla, że partnerzy mają także możliwość przygotowania i prezentacji indywidualnego rozwiązania potencjalnym klientom w showroomie B2B Samsunga, znajdującym się w warszawskiej siedzibę firmy. Według przedstawicieli firmy prezentacja systemu w działaniu jest o wiele bardziej przekonująca, niż opowiadanie o tym, jak to ma działać i pokazywanie tabelek z parametrami.

Samsung deklaruje dalszy rozwój współpracy z partnerami na bazie rozwiązań DS oraz telewizji hotelowej. Według przedstawiciela producenta partnerem może zostać każda firma rejestrująca się w portalu partnerskim STEP. Program umożliwia m.in. certyfikację resellerów, szkolenia, rabaty, wsparcie w zakresie strategii marketingowych.