Samsung nie wykorzystał upadku Huawei. Zrobił to ktoś inny
Jest nowy numer 1 na europejskim rynku smartfonów.
Sprzedaż na kontynencie wzrosła o 14 proc. r/r., osiągając 50 mln szt.
Sprzedaż na europejskim rynku smartfonów odbiła w II kw. br. Klientów przekonało do większych zakupów ożywienie gospodarcze, atrakcyjne cenowo urządzenia 5G i konieczność wymiany starszego sprzętu – według Strategy Analytics.
Najważniejszym wydarzeniem była zmiana lidera. Xiaomi po raz pierwszy wyprzedziło wszystkich producentów, uzyskując udział 25 proc., do 13 mln szt.
Samsung spadł o 7 proc. Dobrze sobie radzi w segmencie urządzeń 5G, ale ma do czynienia z rosnącą konkurencją Apple’a w przypadku urządzeń high-end i chińskich dostawców na niższych półkach cenowych.
„Nie wykorzystał upadku Huawei w Europie” – punktuje analityk.
Apple zanotował dobry kwartał, rosnąc o 16 proc. r/r, do prawie 10 mln szt. Popularnością wśród lojalnych klientów marki, którzy spóźnili się z wymianą swoich urządzeń, nadal cieszy się seria z 5G.
Podobne aktualności
Dostawy smartfonów GenAI wzrosną czterokrotnie do 2027 r.
Sztuczna inteligencja stanie się niezbędną funkcją w smartfonach ze średniej i wyższej półki od 2025 r. - według prognozy.
Samsung 10-krotnie zwiększył zysk
Poprawa koniunktury na rynku DRAM i NAND podbiła zyski koncernu.
Huawei podwoiło zyski. Blisko 100 mld dol. przychodów
"W ciągu ostatnich kilku lat wiele przeszliśmy, ale dzięki wyzwaniom udało nam się rozwinąć" - komentuje rotacyjny przewodniczący Huawei.