Sprzedaż na europejskim rynku smartfonów odbiła w II kw. br. Klientów przekonało do większych zakupów ożywienie gospodarcze, atrakcyjne cenowo urządzenia 5G i konieczność wymiany starszego sprzętu – według Strategy Analytics.

Najważniejszym wydarzeniem była zmiana lidera. Xiaomi po raz pierwszy wyprzedziło wszystkich producentów, uzyskując udział 25 proc., do 13 mln szt.

Samsung spadł o 7 proc. Dobrze sobie radzi w segmencie urządzeń 5G, ale ma do czynienia z rosnącą konkurencją Apple’a w przypadku urządzeń high-end i chińskich dostawców na niższych półkach cenowych.

„Nie wykorzystał upadku Huawei w Europie” – punktuje analityk.

Apple zanotował dobry kwartał, rosnąc o 16 proc. r/r, do prawie 10 mln szt. Popularnością wśród lojalnych klientów marki, którzy spóźnili się z wymianą swoich urządzeń, nadal cieszy się seria z 5G.