Na ISE koreański gigant pokazał paletę rozwiązań Digital Signage dla różnych sektorów, zwłaszcza dla handlu, gastronomii, korporacji i hoteli. Producent, który działa na rynku B2B poprzez partnerów, w tym roku wprowadzi do oferty nowości w najbardziej rozwojowych branżach – będą to zarówno panele outdoor jak i indoor, jak również wyświetlacze działające w technologii LED RGB, które pojawiły się dzięki przejęciu firmy Yesco.

Jako najważniejszą nowość na ISE wskazano ekrany transparentne (przezroczyste), oparte na technologii OLED. Gdy są wyłączone, przypominają zwykłą szybę. Z 55-calowych paneli można zbudować np. przejrzystą witrynę sklepu, na której będą także wyświetlane informacje, reklamy, komunikaty. Cała elektronika mieści się w podstawie monitora.

Innym produktem przeznaczonym dla klientów w handlu są monitory lustrzane, w których można się przejrzeć jak w lustrze, a także oglądać wyświetlane na nich obrazy, np. wirtualne katalogi, co pozwala zainteresować klienta ofertą sklepu. Panele przezrooczyste i lustrzane pojawią się na polskim rynku w kwietniu – maju br.

W handlu powinny przydać się także zarządzalne małe wyświetlacze w rozmiarach od 10 cali, które, jak podpowiada Paweł Zaworski, Technical Team Leader w Samsungu, umożliwiają pokazywanie produktów, które nie mieszczą się w sklepie. Są wśród nich 10-calowe monitory zasilane przez Ethernet (PoE). Tzw. Small Signage to urządzenia, które powinny zainteresować także klientów w gastronomii i hotelarstwie (np. mogą posłużyć do wyświetlania menu, informacji przy wejściu do sal konfrencyjnych).

Zaświecą diody w 3 kolorach

Według Samsunga dzięki przejęciu w ub.r. firmy Yesco integratorzy zyskali narzędzie, które pozwala lepiej dostosować profesjonalne panele do potrzeb rozmaitych klientów oraz do różnych zastosowań. Otóż technologia ta umożliwia budowę ścian wideo z modułów podświetlanych diodami LED RGB. Gęstość ekranu zależy od odległości pikseli od siebie – im mniejsza (do 1,5 mm), tym wyraźniejszy jest obraz widziany z bliskiej odległości. Większa odległość diod pozwala zbudować ekrany np. na stadiony, imprezy masowe czy reklamy oglądane na zewnątrz. Szersze możliwości wdrożeń mają zapewnić ponadto zewnętrzne ściany LED oraz monitory z certyfikatami odporności na pył i wodę (IP56) oraz mechaniczne uszkodzenia. Już w ub.r. Samsung wskazał outdoor jako rosnący segment. Takim sprzętem mogą zainteresować się np. firmy sprzedające reklamy zewnętrzne, gastronomia, transport. Nowością według Pawła Zaworskiego jest brak klimatyzacji nowych urządzeń, co pozwala klientowi zaoszczędzić na prądzie.

’Corporate’ – nie tylko biura
Kolejnym ważnym rynkiem, na który Samsung kieruje swoją ofertę, jest 'corporate’. Zaprezentowano m.in. LED-owe ściany przeznaczone np. do centrów zarządzania. Inną grupą klientów, którymi mogą zainteresować się integratorzy, są telewizje. Na targach zaprezentowano ścianę wideo przeznaczoną do instalacji w studiach telewizyjnych, którą cechują barwy wyglądające naturalnie na ekranie telewizora.

Samsung podkreśla, że ma własne oprogramowanie do Digital Signage – Magic Info, co zapewnia kompatybilność software’u i sprzętu. Zapewnia, że oprogramowanie ma unikalną cechę, istotną dla klientów i integratorów zajmujących się obsługą systemów – mianowicie umożliwia monitoring sprzętu.

Kolejnym miejscem wdrożeń monitorów mogą być sale konferencyjne w firmach czy hotelach – wśród nowości jest także 82-calowy monitor dotykowy przeznaczony do takich obiektów, wyposażony w kamerę do wideokonferencji.

Ponadto, jak zapewnia przedstawiciel Samsunga, z monitorów tej marki da
się zbudować ścianę wideo o najcieńszej ramce na rynku (1,4 mm).

Nowy system w hotelach
Koreański producent inwestuje także w rozwój telewizji hotelowej. Według Pawła Zaworskiego producent przygotował nowy system zarządzania (HMS), który jest rozwinięciem oprogramowania Lync Sinc. Pozwala on na centralne sterowanie elektroniką w pokoju hotelowym (jak audio, klimatyzacją, oświetleniem). System składa się z elementów, które integrator dostarcza klientowi. Można go spróbować przekonać oszczędnościami, jakie pozwala wygenerować system – np. właściciel hotelu dostaje dane dotyczące użycia mediów w pokojach i może wprowadzić zmiany.

Dla użytkowników istotna jest łatwość zarządzania z pomocą jednej konsoli (pozwala wprowadzić zmiany ustawień w różnych pokojach).

Na targach pojawiły się także interaktywne białe tablice (IWB) umożliwiają udostępnianie treści w czasie rzeczywistym i ułatwiają współpracę między grupami w sali konferencyjnej lub wykładowej.