Sąd podtrzymał 18 mln zł kary dla Polkomtela
"Sąd podkreślił, że reklama nie może przekazywać nieprawdziwych informacji" - twierdzi UOKiK.
Sprawa dotyczy kary sprzed lat.
Sąd apelacyjny utrzymał w mocy karę nałożoną przez UOKiK na operatora sieci Plus – poinformował urząd na Twitterze.
Sprawa ciągnie się od kilku lat. W 2017 r. urząd nałożył na Cyfrowy Polsat i Polkomtel kary ponad 30 mln zł oraz blisko 10 mln zł, zarzucając im wprowadzanie w błąd w kampaniach reklamowych dotyczących oferty smartDOM i Power LTE. Kampanie zaś miały miejsce w 2014 r.
Otóż według UOKiK reklamy sugerowały, że pakiet usług wraz ze smartfonem, tabletem i telewizorem kosztuje 61 zł miesięcznie. Natomiast konsumenci skarżyli się m.in., że za sprzęt trzeba było dodatkowo zapłacić, a LTE miał limit transferu.
„Sąd podkreślił, że reklama nie musi zawierać wszystkich elementów usługi, ale nie może przekazywać nieprawdziwych informacji” – komunikuje UOKiK.
W poprzednich latach urząd nie raz wymierzał kary operatorowi sieci Plus. Na początku 2020 r. UOKiK nałożył ponad 20 mln zł kary na Polkomtela za to, że konsumentom przepadały niewykorzystane środki w usłudze pre-paid oraz ponad 50 mln zł za pobieranie dodatkowych opłat za treści multimedialne w ramach pakietów internetowych, a to tylko przykłady z ostatniego czasu.
Podobne aktualności
31 mln zł kary dla Amazona od UOKiK
Prezes UOKiK nałożył karę na Amazona za wprowadzanie konsumentów w błąd. Nieprawdziwe informacje o dostępności produktów i terminach dostaw – to kwestionowane praktyki.
Zarzuty UOKiK wobec Vectry
Operator podwyższał klientom opłaty abonamentowe powołując się na wskaźnik inflacji.
Dahua odwoła się od decyzji UOKiK
"Nie zgadzamy się z oceną postępowania" - oświadczyła spółka.