Ryzykowne praktyki e-sklepów
UOKiK ocenia, że firmy zbyt wolno dostosowują się do zmienionych przepisów dotyczących sprzedaży internetowej i zakupów na odległość. To może skończyć się karami.
Według urzędu niektóre e-sklepy wciąż nie wprowadziły zmian w regulaminach wymaganych nowymi przepisami, np. nie zapisano w nich 14-dniowego okresu odstąpienia od umowy zakupu przez konsumenta (pozostawiając nieaktualną już regulację, mówiącą o 10-dniowym terminie). UOKiK przyznaje, że mimo że część przedsiębiorców zwleka z dostosowaniem regulaminów do nowego prawa, skarg na razie nie ma dużo, co wynika z tego, że dotyczą one umów zawartych po 25 grudnia.
UOKiK upomina, że nawet gdy przedsiębiorcy nie uwzględnili jeszcze nowych przepisów w swoich regulaminach, to i tak ich one obowiązują. Zgodnie z nową ustawą, jeżeli sklep nie poinformował konsumenta o możliwości odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni, klient będzie miał na zwrot towaru 1 rok od chwili zakupu. Gdyby UOKiK uznał niedociągnięcia we wdrażaniu nowych przepisów za naruszające zbiorowe interesy konsumentów, przedsiębiorcy grozi kara do 10 proc. rocznego przychodu.
Podobne aktualności
31 mln zł kary dla Amazona od UOKiK
Prezes UOKiK nałożył karę na Amazona za wprowadzanie konsumentów w błąd. Nieprawdziwe informacje o dostępności produktów i terminach dostaw – to kwestionowane praktyki.
Zarzuty UOKiK wobec Vectry
Operator podwyższał klientom opłaty abonamentowe powołując się na wskaźnik inflacji.
Dahua odwoła się od decyzji UOKiK
"Nie zgadzamy się z oceną postępowania" - oświadczyła spółka.