Rywale stworzą jeden biznes
Fuzja w polskim segmencie usług business continuity.
Polskie firmy Centuria i Adminotaur łączą siły. Przedsiębiorstwa dostarczają usługi dla e-biznesów generujących rocznie ponad 3 miliardy złotych sprzedaży. Spółki deklarują, że chcą stabilnie dążyć do budowy pozycji lidera w rynku continuity.
Poznańska Centuria (w 100 proc. z polskim kapitałem) oferuje profesjonalne rozwiązania serwerowe i administracyjne dla e-commerce. Odpowiada za utrzymanie ciągłości usług online (w tym serwerów) tak popularnych firm jak eobuwie.pl, Homla, Lancerto czy Medicover.
Krakowski Adminotaur specjalizuje się w DevOps (Developement and Operations), skupiając się na integracji, automatyzacji i dostarczaniu oprogramowania oraz projektach chmurowych, w szczególności opartych na Amazon Web Services. I właśnie kompetencji Adminotaura potrzebuje Centuria, aby walczyć o wiodącą pozycję na rynku business continuity.
Oferowanie usług DevOps i SysOps przez jedną organizację ma umożliwić klientom jeszcze skuteczniejsze zarządzanie infrastrukturą IT, co powinno przełożyć się na zwiększoną wydajność i konkurencyjność ich biznesów. Łączące się firmy dzisiaj dostarczają serwery oraz obsługę IT dla e-sklepów generujących rocznie ponad 3 miliardy złotych sprzedaży oraz ponad kilkaset tysięcy transakcji jednego dnia.
W najbliższych miesiącach Centuria i Adminotaur przeprowadzą integrację części swoich procesów biznesowych, celując w zwiększanie konkurencyjności. Obie spółki rekrutują pracowników, oferując klientom wsparcie 24/7 przez 365 dni w roku.
Według raportu e-Izby „Dekada polskiego e-commerce” większość menedżerów e-commerce ocenia, że przez najbliższe 2 lata dynamika e-handlu utrzyma się na wysokim poziomie 15-20 proc. rocznie. Konsekwencją takiego rozwoju jest silny popyt na wiarygodne continuity, w tym wspierające je usługi hostingowe i IT. Wartość rynku continuity w Polsce eksperci szacują na ok. 4 mld złotych
Podobne aktualności
Dark patterns: częste zjawisko w e-commerce
Ponad 75 proc. z 642 zbadanych stron internetowych i aplikacji mobilnych e-commerce stosowało przynajmniej jedną z manipulacyjnych praktyk sprzedażowych (tzw. dark patterns*).
Skarbówka wreszcie dostanie dane o transakcjach e-sprzedawców
Od 1 lipca br. wejdą w życie przepisy, które nakazują platformom e-commerce raportowanie fiskusowi o sprzedawcach.