Polskie firmy Centuria i Adminotaur łączą siły. Przedsiębiorstwa dostarczają usługi dla e-biznesów generujących rocznie ponad 3 miliardy złotych sprzedaży. Spółki deklarują, że chcą stabilnie dążyć do budowy pozycji lidera w rynku continuity. 

Poznańska Centuria (w 100 proc. z polskim kapitałem) oferuje profesjonalne rozwiązania serwerowe i administracyjne dla e-commerce. Odpowiada za utrzymanie ciągłości usług online (w tym serwerów) tak popularnych firm jak eobuwie.pl, Homla, Lancerto czy Medicover. 

Krakowski Adminotaur specjalizuje się w DevOps (Developement and Operations), skupiając się na integracji, automatyzacji i dostarczaniu oprogramowania oraz projektach chmurowych, w szczególności opartych na Amazon Web Services.  I właśnie kompetencji Adminotaura potrzebuje Centuria, aby walczyć o wiodącą pozycję na rynku business continuity.

Oferowanie usług DevOps i SysOps przez jedną organizację ma umożliwić klientom jeszcze skuteczniejsze zarządzanie infrastrukturą IT, co powinno przełożyć się na zwiększoną wydajność i konkurencyjność ich biznesów. Łączące się firmy dzisiaj dostarczają serwery oraz obsługę IT dla e-sklepów generujących rocznie ponad 3 miliardy złotych sprzedaży oraz  ponad kilkaset tysięcy transakcji jednego dnia.

W najbliższych miesiącach Centuria i Adminotaur przeprowadzą integrację części swoich procesów biznesowych, celując w zwiększanie konkurencyjności. Obie spółki rekrutują pracowników, oferując klientom wsparcie 24/7 przez 365 dni w roku.

Według raportu e-Izby „Dekada polskiego e-commerce” większość menedżerów e-commerce ocenia, że przez najbliższe 2 lata dynamika e-handlu utrzyma się na wysokim poziomie 15-20 proc. rocznie. Konsekwencją takiego rozwoju jest silny popyt na wiarygodne continuity, w tym wspierające je usługi hostingowe i IT. Wartość rynku continuity w Polsce eksperci szacują na ok. 4 mld złotych