Rynek WLAN dla przedsiębiorstw wzrósł najbardziej od 8 lat
Juniper, Huawei, Fortinet donoszą o dużym wzroście.
Podwyżki cen sprzętu nie ominęły punktów dostępowych.
Przychody na światowym rynku WLAN dla przedsiębiorstw w I kw. 2021 r. wzrosły o 23 proc. w skali roku – według Dell’Oro Group. Takiej poprawy nie widziano od 8 lat. Według analityków taki wynik to efekt wydatków rządowych i ożywienia gospodarczego, ale też rosnących cen sprzętu.
Machowinski o sektorze komercyjnym
„Od trzech kwartałów sprzedaż w segmencie hotelowym oraz w handlu detalicznym stale rośnie w stosunku do najniższych poziomów z II kwartału 2020 r.” — informuje Matthias Machowinski, starszy dyrektor ds. badań w Dell’Oro Group.
Według niego te dwa rynki bardziej odzwierciedlają wydatki sektora prywatnego niż szkolnictwo, które otrzymują spore dofinansowanie publiczne.
Według Dell’Oro Group Juniper, Huawei, Fortinet donoszą o dużym wzroście sprzedaży w sektorze komercyjnym.
Zrobiło się drożej
Średnie ceny sprzedaży punktów dostępowych wzrosły w I kw. 2021 r., podczas gdy zazwyczaj spadają o tej porze roku.
Powodów zdaniem analityków jest kilka. Wymieniają przejście na bardziej zaawansowane, droższe punkty dostępowe dostosowane do większej ilości połączeń i dużej przepustowości. Zdaniem Dell’Oro są one potrzebne w biurach po pandemii, w związku ze wzrostem liczby czujników, większą liczbą wideokonferencji i wymaganiem użytkowników korzystania z nowych aplikacji.
Ponadto do wzrostu cen przyczyniły się wyższe koszty komponentów i transportu.
Wi-Fi 6 urosło trzykrotnie
Przychody z Wi-Fi 6 prawie potroiły się w I kw. 2021 r. (rok do roku), generując ponad połowę przychodów ze sprzedaży punktów dostępowych WLAN.
Podobne aktualności
Fortinet ujawnił luki w zabezpieczeniach swoich produktów
Problem dotyczy FortiOS, FortiProxy, FortiClient Linux i Mac.
„Dostawcy CNaaS zmieniają sposób, w jaki firmy korzystają z Wi-Fi”
Przychody z kampusowych rozwiązań sieci jako usługi (CNaaS) podwoją się w 2024 r.