Dwucyfrowe spadki sprzedaży tabletów to już przeszłość. W IV kw. 2018 r. dostawy tabletów na światowy rynek były tylko o 1 proc. niższe niż rok wcześniej, a w całym 2018 r. – o 6 proc. wobec 2017 r. (173,8 mln szt.) – ustalił Strategy Analytics. Dane obejmują także urządzenia 2 w 1 z odłączaną klawiaturą.

Analityk ocenia, że rynek może być na dobrej drodze do odbicia, ponieważ kilku dużych producentów wzmocniło swoją pozycję w 2018 r., przejmując udziały słabszych graczy. Niektórzy z nich zostali całkowicie wypchnięci z rynku, inni szukali ratunku w konsolidacji. Główne marki, jak Apple, Huawei, Microsoft, Samsung już zwiększyły sprzedaż w ub.r. Samsung miniony kwartał zamknął na plusie po raz pierwszy od 2014 r.

Według analizy producenci urządzeń 2 w 1 mają wielką szansę, by wykorzystać trwający obecnie cykl wymiany PC i przekonać użytkowników do przesiadki na bardziej mobilny sprzęt. Do osiągnięcia tego celu konieczne są lepsze ceny, partnerstwa i strategie marketingowe opracowane przez wiodących graczy – twierdzi Strategy Analytics.

W IV kw. ub.r. sprzedaż urządzeń z Androidem spadła o 6 proc., z Windows – o 4 proc., a tabletów z iOS – wzrosła o 10 proc., głównie dzięki biznesowym iPadom Pro.