Według Canalysa globalne dostawy smartfonów wzrosły o 5 proc. rok do roku w III kwartale 2024 r., co potwierdza wstępne dane. Liczba dostarczonych urządzeń osiągnęła 309,9 mln sztuk, co jest najlepszym wynikiem w III kw. od 2021 r.

Wzrost pociągnęły rynki wschodzące, głównie Azja i Oceania oraz Ameryka Łacińska. W Europie sprzedaż była podobna jak przed rokiem, nie przekraczając 40 mln szt.

Wzrostom sprzedaży pomogły premiery nowych smartfonów, zachęcające do aktualizacji sprzętu. Silny popyt widać w segmencie low-end. Jednak inflacja ogranicza zyski z taniego sprzętu – rosnące koszty komponentów i nasycenie kanału sprzedaży stanowią wyzwanie dla długoterminowej rentowności na rynku masowym. Aby sprostać tym wyzwaniom, marki koncentrują się na średnim wzroście na rynkach wschodzących – twierdzą eksperci.

Na dojrzałych rynkach, takich jak Europa Zachodnia, powinien nastąpić wzrost sprzedaży modeli premium, związany głównie z wyróżnianiem się takich urządzeń w oparciu o AI.