Rynek security odpalił, ale nie w Polsce
Sprzedaż produktów bezpieczeństwa dla firm ostatnio znów podskoczyła, ale polski rynek przygasł - wynika z danych Contextu.
Firmy nadal aktualizują ochronę punktów końcowych i sieci, aby zapewnić pracownikom bezpieczną pracę z domu – wynika z danych.
Po znacznym wzroście sprzedaży produktów zabezpieczających IT dla przedsiębiorstw w Europie w marcu, kwietniu i maju br., w czerwcu nastąpił spadek. Jednak od początku lipca br. obserwowany jest ponownie spory popyt, gdy dla firm stało się oczywiste, że pracownicy pozostaną w domach przez dłuższy czas i trzeba na dobre zabezpieczyć pracę zdalną – informuje Context.
W Polsce ten rynek jednak ostygł. Sprzedaż w lipcu br. była nawet nieco niższa niż przed rokiem (-0,4 proc.) – wynika z danych Contextu. Ten wynik kontrastuje ze wzrostami na dużych rynkach, jak Francja (35 proc.), Wielka Brytania (7,5 proc.), Hiszpania (13 proc.). Jednak są kraje, gdzie spadek był głębszy niż u nas (np. Austria -11 proc.).
W związku z pracą zdalną nie dziwi, że produkty do ochrony punktów końcowych odnotowały większy wzrost niż zabezpieczenia sieci. Osiągnął on szczyt w 30. tygodniu br. (20-26 lipca). Ochrona urządzeń końcowych jest obecnie priorytetem dla firm, ponieważ wiele osób pracuje w domu.
Stale rośnie sprzedaż tradycyjnych produktów do ochrony końcowek (jak pakiety typu „internet security” obejmujące antywirusy, ochronę przed złośliwym oprogramowaniem i in.), jak również bardziej zaawansowanych rozwiązań do wykrywania i reagowania.
Nowe możliwości dla dostawców
Zmiany na rynku stwarzają również nowe szanse dla dostawców bezpieczeństwa cyfrowego.
„Ponieważ pracownicy pracują poza biurem w czasie kryzysu Covid, wyzwania związane z bezpieczeństwem znacznie wzrosły” – ocenia Gurvan Meyer, analityk Contextu. – „Firmy mogą działać, chroniąc punkty końcowe, a rosnąca sprzedaż produktów zabezpieczających pokazuje, że właśnie to robią” – zauważa.
Jednak nowe wyzwania wynikają z zachowania pracowników w domu, np. wykonywanie zadań osobistych i zawodowych na komputerze firmowym zwiększa ryzyko związane z fałszywymi wiadomościami e-mail.
„Odpowiedzialność za bezpieczeństwo zaczęło przechodzić od struktury korporacyjnej do każdego użytkownika. Ponieważ firmy mówią o stałym zwiększaniu liczby pracowników pracujących w domu, związane z tym wyzwania stworzą nowe możliwości dla dostawców zabezpieczeń” – ocenia ekspert.
Wzrost sprzedaży rozwiązań bezpieczeństwa cyfrowego dla przedsiębiorstw w lipcu br. w różnych krajach europejskich
Austria | -11,30% |
Belgia | 10,50% |
Czechy | 2,90% |
Dania | -8,40% |
Estonia | -61,30% |
Finlandia | 18,20% |
Francja | 34,90% |
Niemcy | 3,30% |
Irlandia | 41,20% |
Włochy | 2,90% |
Łotwa | 28,30% |
Holandia | 2,90% |
Norwegia | -11,30% |
Polska | -0,40% |
Portugalia | 21,00% |
Słowacja | 9,80% |
Hiszpania | 13,20% |
Szwecja | -13,40% |
Szwajcaria | 18,10% |
Wielka Brytania | 7,50% |
Pozostałe kraje | -52,70% |
Podobne aktualności
Mali i średni resellerzy będą napędzać sprzedaż cyberbezpieczeństwa w 2024 r.
Pod koniec roku odnotowano silny wzrost w dystrybucji na dużych rynkach w Europie.
Sprzedaż w dystrybucji IT w Europie wzrośnie w 2024 roku
Pomoże zmiana władzy w Polsce. Dwie kategorie produktów mogą być liderami wzrostu - wynika z prognozy.
Top 3 inwestycji resellerów w nadchodzącym roku
Resellerzy detronizują chmurę. Cyberbezpieczeństwo stało się numerem 1.