Pandemia spowodowała renesans rynku tabletów i ten wpływ nadal trwa. Przewiduje się, że tablety i chromebooki odnotują dalszy wzrost sprzedaży w 2021 r. – według IDC.

Zgodnie z nową prognozą IDC oczekuje się, że dostawy tabletów wzrosną do 166,5 mln szt., do 1,8 proc. w 2021 r. Liczba wygląda skromnie, ale następuje po dwucyfrowym wzroście w 2020 r.

Tymczasem dostawy chromebooków, które często konkurują z tabletami w podobnych cenach, wzrosną o 33,5 proc. w 2021 r., osiągając poziom 43,4 mln szt.

Po 2021 r. popyt osłabnie

„Po 2021 r. obie kategorie będą zmagać się z przeciwnościami, ponieważ oczekuje się, że popyt konsumencki i edukacyjny spadnie. Wraz ze złagodzeniem ograniczeń związanych z lockdownem konsumenci zaczną zwiększać wydatki na podróże i inne rozrywki, co z kolei wpłynie na wzrost tych urządzeń” – uważa Anuroopa Nataraj, analityk ds. badań w IDC Mobility and Consumer Device Trackers.

Jak stwierdzono, 2021 r. będzie rokiem szczytowym zarówno dla tabletów, jak i chromebooków, jednak nadal istnieje wiele możliwości dla obu kategorii urządzeń.

Jasnym punktem rynku tabletów pozostaną modele 2 w 1 z odłączaną klawiaturą, ponieważ urządzenia te są obecnie bardziej podobne do komputerów niż kiedykolwiek.

Chromebooki pójdą do pracy
Zdaniem analityka chromebooki okazują się przydatne w miejscach pracy. Chociaż nie zastąpią urządzeń z Windows i Mac w tych środowiskach, to można spodziewać się, że będą konkurencją dla tradycyjnych systemów komputerowych, szczególnie w zastosowaniach, gdzie wysoka wydajność i obsługa starszych wersji oprogramowania nie są priorytetem.