Rynek nadal nienasycony tabletami i chromebookami
Rok 2021 będzie szczytowym na rynku tabletów i chromebooków. W długim terminie popyt spadnie, ale możliwości na rynku pozostaną - według prognozy.
Konsumenci, firmy i edukacja nadal potrzebują tabletów, aby zapewnić sobie łączność, rozrywkę lub produktywność w warunkach zdalnej pracy i nauki.
Pandemia spowodowała renesans rynku tabletów i ten wpływ nadal trwa. Przewiduje się, że tablety i chromebooki odnotują dalszy wzrost sprzedaży w 2021 r. – według IDC.
Zgodnie z nową prognozą IDC oczekuje się, że dostawy tabletów wzrosną do 166,5 mln szt., do 1,8 proc. w 2021 r. Liczba wygląda skromnie, ale następuje po dwucyfrowym wzroście w 2020 r.
Tymczasem dostawy chromebooków, które często konkurują z tabletami w podobnych cenach, wzrosną o 33,5 proc. w 2021 r., osiągając poziom 43,4 mln szt.
Po 2021 r. popyt osłabnie
„Po 2021 r. obie kategorie będą zmagać się z przeciwnościami, ponieważ oczekuje się, że popyt konsumencki i edukacyjny spadnie. Wraz ze złagodzeniem ograniczeń związanych z lockdownem konsumenci zaczną zwiększać wydatki na podróże i inne rozrywki, co z kolei wpłynie na wzrost tych urządzeń” – uważa Anuroopa Nataraj, analityk ds. badań w IDC Mobility and Consumer Device Trackers.
Jak stwierdzono, 2021 r. będzie rokiem szczytowym zarówno dla tabletów, jak i chromebooków, jednak nadal istnieje wiele możliwości dla obu kategorii urządzeń.
Jasnym punktem rynku tabletów pozostaną modele 2 w 1 z odłączaną klawiaturą, ponieważ urządzenia te są obecnie bardziej podobne do komputerów niż kiedykolwiek.
Chromebooki pójdą do pracy
Zdaniem analityka chromebooki okazują się przydatne w miejscach pracy. Chociaż nie zastąpią urządzeń z Windows i Mac w tych środowiskach, to można spodziewać się, że będą konkurencją dla tradycyjnych systemów komputerowych, szczególnie w zastosowaniach, gdzie wysoka wydajność i obsługa starszych wersji oprogramowania nie są priorytetem.
Podobne aktualności
Minął trudny rok na rynku tabletów
"Znaczny wzrost liczby promocji i ofert pakietowych nie wystarczył, aby odwrócić losy rynku” - komentuje analityk.
Rynek tabletów spadł o 7 proc., ale ożywił się przed świętami
"Producenci muszą priorytetowo traktować integrację generatywnych możliwości AI ze swoimi urządzeniami, aby utrzymać przewagę konkurencyjną" - radzi kierownik.