Rynek LED „zmierza ku świetlanej przyszłości”
Odbicie jest szybsze niż się spodziewano. Jednak niektórzy producenci zapłacą marżą za zmiany na rynku.
Nie ma już śladu po zapaści w 2020 r. Czas na szybki wzrost i na konsolidację rynku – wynika z danych.
Rynek profesjonalnych wyświetlaczy LED został mocno pokiereszowany w czasie pandemii. W 2020 r. stracił prawie 13 proc. – według raportu Futuresource Consulting. Jednak ożywienie okazało się znacznie szybsze niż oczekiwano (że potrzeba 2 – 3 lat na powrót do poziomu z 2019 r.).
Tymczasem już w 2021 r. sprzedaż okazała się o ponad 0,5 mld dol. większa niż w 2019 r., sięgając 7,6 mld dol. (+19 proc r/r) i dopiero się rozkręca. W 2022 r. spodziewany jest dalszy wzrost, o 22 proc. (do 9,4 mld dol.), wobec 2021 r.
„Ciemne dni 2020 roku” są już przeszłością. „Rynek zmierza ku świetlanej przyszłości” – twierdzi Ted Romanowitz, główny analityk w Futuresource Consulting.
Kto osiągnie wyższe marże, komu będzie powodzić się gorzej
Eksperci Futuresource Consulting spodziewają się konsolidacji rynku.
„Producenci z wysoce zintegrowanym łańcuchem dostaw uzyskają dużą przewagę strategiczną, ponieważ będą w stanie osiągnąć marże, które w przeciwnym razie zostałyby skonsumowane przez dostawców zewnętrznych. A te marki, które nie są właścicielami materiałów produkcyjnych, komponentów i procesów, zostaną zepchnięte do relacji partnerskich, z niekorzystną marżą brutto” – przewiduje Ted Romanowitz.
Nadchodzą lata szybkiego wzrostu
Futuresource spodziewa się, że rynek wyświetlaczy LED utrzyma szybkie tempo wzrostu przychodów w najbliższych latach, z roczną średnią +21 proc. od 2021 do 2026 r. LED stanie się dominującą technologią profesjonalnych wyświetlaczy AV w ciągu najbliższych pięciu lat.
——————
Dane nt. rynku zawiera „Global LED Display Market Report” od Futuresource Consulting.
Podobne aktualności
„Digital Signage ma przed sobą olśniewającą przyszłość”
Wydatki na wyświetlacze LED będą rosnąć aż o 23 proc. rocznie w najbliższych latach.