Rynek profesjonalnych wyświetlaczy LED został mocno pokiereszowany w czasie pandemii. W 2020 r. stracił prawie 13 proc. – według raportu Futuresource Consulting. Jednak ożywienie okazało się znacznie szybsze niż oczekiwano (że potrzeba 2 – 3 lat na powrót do poziomu z 2019 r.).

Tymczasem już w 2021 r. sprzedaż okazała się o ponad 0,5 mld dol. większa niż w 2019 r., sięgając 7,6 mld dol. (+19 proc r/r) i dopiero się rozkręca. W 2022 r. spodziewany jest dalszy wzrost, o 22 proc. (do 9,4 mld dol.), wobec 2021 r.

„Ciemne dni 2020 roku” są już przeszłością. „Rynek zmierza ku świetlanej przyszłości” – twierdzi Ted Romanowitz, główny analityk w Futuresource Consulting.

Kto osiągnie wyższe marże, komu będzie powodzić się gorzej

Eksperci Futuresource Consulting spodziewają się konsolidacji rynku.

„Producenci z wysoce zintegrowanym łańcuchem dostaw uzyskają dużą przewagę strategiczną, ponieważ będą w stanie osiągnąć marże, które w przeciwnym razie zostałyby skonsumowane przez dostawców zewnętrznych. A te marki, które nie są właścicielami materiałów produkcyjnych, komponentów i procesów, zostaną zepchnięte do relacji partnerskich, z niekorzystną marżą brutto” – przewiduje Ted Romanowitz.

Nadchodzą lata szybkiego wzrostu

Futuresource spodziewa się, że rynek wyświetlaczy LED utrzyma szybkie tempo wzrostu przychodów w najbliższych latach, z roczną średnią +21 proc. od 2021 do 2026 r. LED stanie się dominującą technologią profesjonalnych wyświetlaczy AV w ciągu najbliższych pięciu lat.

——————

Dane nt. rynku zawiera „Global LED Display Market Report” od Futuresource Consulting.