Rynek ekranów interaktywnych odżył
Dostawcy ekranów interaktywnych, którzy przeżyli ciężkie chwile po wybuchu pandemii, mogą z większym optymizmem spoglądać w przyszłość - zdaniem analityków.
Latem realizowano przełożone projekty, więcej kupiły szkoły, ale popyt w firmach nadal jest stłumiony.
Rynek monitorów interaktywnych, zdołowany wskutek problemów z dostawami urządzeń i wstrzymania projektów, jest już w lepszej kondycji. W III kw. 2020 r. sprzedaż ekranów interaktywnych zwiększyła się o 16 proc. rok do roku – ustalił Futuresource Consulting. Dodatni wynik odnotowano na większości rynków, co przekroczyło oczekiwania.
Zdaniem analityków poprawa była spowodowana wyraźnym wzrostem zakupów w edukacji, ponieważ w końcu realizowano zamówienia przełożone wskutek pandemii.
Jak ocenia Futuresource, mimo że pandemia mocno uderzyła w branżę w pierwszym półroczu, stała się dla niej szansą, ponieważ przejście na domową pracę i naukę zwiększyło świadomość użytkowników dotyczącą wyświetlaczy.
Jak twierdzi firma analityczna, popyt powraca także w sektorze korporacyjnym, ale nadal jest stłumiony. Trzeba liczyć się z opóźnieniami w zakupach i anulowaniem projektów.
Analitycy mają pomysł, do czego przydadzą się ekrany w firmach
Jest jednak dobra prognoza. Otóż Futuresource uważa, że hybrydowy model pracy – gdy ludzie częściowo powrócą do biur, ale wiele osób nadal przez większość tygodnia będzie działać zdalnie – może zapoczątkować korzystanie z interaktywnych wyświetlaczy w biurach. Celem zakupów byłoby usprawnienie współpracy i zwiększenie kontroli nad spotkaniami wideo, w których uczestniczą zarówno zdalni pracownicy jak i ludzie obecni w biurze.
Futuresource spodziewa się dużego popytu w całym IV kw. br. w związku z realizacją zaległych projektów. Co istotne, prognoza na cały niełatwy dla branży rok 2020 jest teraz wyższa niż w pierwotnym założeniu, które mówiło o 6 proc. średniego wzrostu co roku między 2019 r. a 2024 r.
Podobne aktualności
E-sport podciągnie w górę rynek Pro AV
Wydatki na profesjonalne systemy AV w 2022 r. wciąż były niższe niż przed pandemią. Szansą na dodatkowe wpływy dla firm z branży jest e-sport.
Sprzedaż HDD o ponad 10 proc. w dół
Ożywienie rynku nie jest oczekiwane co najmniej do końca 2023 r.
Projekcja: po dołku nadchodzi ożywienie
Projektory znalazły swoją niszę, gdzie nie mają bezpośredniej konkurencji.