Wartość rynku dystrybucji ICT zanurkowała w 2016 r. o 11 proc., do 15,3 mld zł – według danych PMR. Jeszcze 2 lata temu sprzedaż była o ponad 2 mld zł wyższa. Jako najważniejszy trend na polskim rynku dystrybucji sprzętu IT firmy z tej branży wskazały dużą konkurencję (87 proc.). Kluczowym problemem są również niskie marże (76 proc.).

W czołówce trendów znalazła się sprzedaż produktów spoza branży IT. Trzej najwięksi gracze od dawna mają w swojej ofercie sprzęt RTV i AGD. Wprowadzili do portfolio m.in. takie kategorie jak elektronarzędzia i zabawki. Analitycy PMR zauważają jednak, że mimo dążenia do rozbudowy asortymentu udział produktów spoza ICT w przychodach dystrybutorów w Polsce wciąż jest skromny – w 2016 r. był to wynik jednocyfrowy.

 

Badanie przeprowadzono w czerwcu 2017 r.

Źródło: PMR