Celem organizacji jest zachęcanie
producentów do współpracy z europejskim kanałem dystrybucyjnym, który – zdaniem
członków TCA – najlepiej rozumie lokalne uwarunkowania i potrzeby klientów. Kolejnym
zadaniem ma być promocja nowych technologii w biznesie oraz całym społeczeństwie.
 

Regionalni gracze stanowią bardzo ważny element kanału dystrybucyjnego
w regionie EMEA oferując szereg usług “szytych na miarę” lokalnych potrzeb. Chcemy
pokazywać płynące z tego korzyści dla producentów
– mówi Niall Ennis, CEO firmy
Exertis.

W planach TCA jest także powołanie
fundacji, która miałaby wspierać rozwój najnowszych technologii w wybranych
obszarach.   

Kanał dystrybucyjny jest obecnie bardzo dobry w dostarczaniu produktów
i usług do tych, których na to stać. Chcielibyśmy dostarczać je także tym,
którzy nie mogą sobie pozwolić na wykorzystanie możliwości technologii IT, choć
mogłyby one poprawić ich jakość życia
– wyjaśnia Joe Hemani, szef
Westcoast.

TCA to europejski odpowiednik Global Technology Distribution Council, które gromadzi zarówno globalnych
dystrybutorów (m.in. Arrow, Avnet, Ingram Micro, Tech Data), tych paneuropejskich
(w tym ALSO), ale też mniejszych graczy, jak polskie AB i ABC Data.        

Członkowie TCA są cenni dla swoich dostawców ze względu
na fakt, że działamy lokalnie, a więc wiemy, w jaki sposób rozmawiać z
lokalnymi partnerami
– podkreśla Gustavo Moeller-Hergt, CEO ALSO.

Z kolei Alessandro Cattani, CEO firmy
Esprinet dodaje, że ambicją TCA jest stworzenie „kanału wiedzy” („chain of
knowledge”) – począwszy od producentów, poprzez dystrybutorów i resellerów do
klientów końcowych.