W kwartałach I-III 2015 r. przychody ze sprzedaży sprzętu rugged sięgnęły 3,2 mld dol. – według VDC Research. To o 1,7 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2014 r. Natomiast od I kw. do III kw. ub.r. wzrost wyniósł 5,1 proc. Na rynek trafiło 3,1 mln urządzeń – notebooków, tabletów, handheldów i przenośnych komputerów wykorzystywanych do zbierania danych np. w handlu i logistyce. Analitycy szacują, że w całym 2015 r. wartość sprzedaży wyniosła 4,2 mld dol., a liczba dostarczonego sprzętu sięgnęła 4,3 mln szt.

W przypadku handheldów obroty w III kw. 2015 r. były o 5 proc. większe niż rok wcześniej. Jednak jest to związane głównie z zainteresowaniem tym sprzętem w obu Amerykach oraz w regionie Azji i Pacyfiku.

Jeśli chodzi o tablety rugged, to w III kw. 2015 r. światowe obroty na ich sprzedaży były podobne jak w III kw. 2014 r. Liczba dostarczonych urządzeń spadła natomiast o 14,9 proc. Zdaniem analityków stagnacja jest związana z konkurencją tabletów konsumenckich. Przykładem może być przeznaczone przede wszystkim dla klientów biznesowych urządzenie Microsoftu – Surface Pro.
VDC Research odnotowuje, że w regionie EMEA przychody ze sprzedaży tabletów rugged nieznacznie wzrosły, wyprzedzając pod tym względem wytrzymałe notebooki.

W ocenie firmy badawczej rynek urządzeń rugged jest stabilny, mimo rosnącej konkurencji sprzętu konsumenckiego. Według analityków producenci mogą jej się przeciwstawić zwiększając możliwości wytrzymałego sprzętu, poprzez instalację wydajnych procesorów, większy RAM, pamięć, jakość kamer, lepsze zabezpieczenia, funkcje dotykowe, możliwość działania w dwóch systemach operacyjnych i inne cechy, odróżniające sprzęt rugged od modeli domowych.