Globalne dostawy wyświetlaczy publicznych w I kw. 2024 r. skurczyły się do 1,28 mln szt. z 1,38 mln szt. w IV kw. 2023 r., tj. o 7,1 proc. – według danych Omdia. Dołek odnotowano ze względu na „rozczarowujące wyniki” w Europie Zachodniej, Ameryce Północnej i Chinach (poza nimi wzrost nastąpił w Azji i i Oceanii).

Na zachodzie Europy wolumen dostarczonych wyświetlaczy publicznych zmniejszył się nieznacznie – do nieco ponad 299 tys. szt. z 303,5 tys. szt. w IV kw. 2023 r. Wyraźnie skurczył się natomiast popyt na monitory interaktywne/wyświetlacze dotykowe (spadek o 18,2 proc. kw/kw), głównie z uwagi spory zjazd na rynkach niemieckim i włoskim.

Co do największych marek, to LG osiągnęło dwucyfrowy wzrost sprzedaży w Europie Zachodniej oraz 20-procentowy globalnie w I kw. 2024 r. Samsung odnotował natomiast spadek o 4,7 proc. kwartał do kwartału.

Na całym świecie sprzedano nieco ponad 290 tys. szt. urządzeń signage i wyświetlaczy informacyjnych (w IV kw. 2023 r. 306 tys. szt.).