Przychody ze sprzedaży routerów i bram LTE dla przedsiębiorstw będą rosły w ciągu najbliższych 4 lat średnio o 27,4 proc. co roku – prognozuje IDC. Oznacza to zwiększenie wartości rynku ponad dwukrotnie z 804,2 mln dol. w 2018 r. do 1,9 mld dol. w skali światowej w 2022 r.

Analitycy spodziewają się, że ze względu na duże znaczenie sprawnych połączeń sieciowych, przedsiębiorstwa będą wykorzystać routery LTE jako dodatkową opcję komunikacji obok istniejących połączeń przewodowych albo do podstawowej komunikacji.

Zwiększonemu zapotrzebowaniu powinny sprzyjać nowe aplikacje dla przedsiębiorstw, które wymagają efektywnych kosztowo sposobów łączenia się z chmurą lub w ramach sieci wewnętrznej.

Jak zauważa analityk, ze względu na szybki wzrost rynku routerów LTE dla przedsiębiorstw dostawcy szykują sposobów na zróżnicowanie oferty. Niektórzy koncentrują się na oprogramowaniu lub SD-WAN. Inni na wymaganiach Internetu rzeczy.

Zdaniem IDC są trzy główne sposoby wykorzystania routerów i bramek LTE w sektorze biznesowym.

1. Komunikacja między oddziałami. Routery zaprojektowane do działania stacjonarnego są często zintegrowane z LTE, Wi-Fi i połączeniami kablowymi. Zwykle mają wzmocnione zabezpieczenia (np. firewall, zarządzanie zagrożeniami).

2. Łączność mobilna. Mobilne routery LTE są umieszczane w pojazdach i innych obiektach znajdujących się w ruchu.

3. Internet rzeczy/M2M. W tym przypadku urządzenia mogą być bramami o podstawowych albo zaawansowanych funkcjach, takich jak w dwóch pierwszych zastosowaniach.