Rośnie sprzedaż urządzeń noszonych
Na światowym rynku wearables jeszcze przed debiutem zegarka Apple’a odnotowano ósmy z rzędu kwartał wzrostu sprzedaży. W I kw. br. dostawy producentów zwiększyły się o 200 proc. w odniesieniu do I kw. ub.r.
Zdaniem analityka tak duży wzrost na początku roku, gdy popyt z reguły słabnie po gorączce świątecznych zakupów, świadczy o sile tego rynku – urządzeniami noszonymi coraz bardziej interesują się konsumenci, a producenci poszerzają ofertę. W II kw. wyniki powinny być jeszcze lepsze, dzięki debiutowi Apple Watch’a (wszedł na rynek w kwietniu).
Analitycy odnotowują szybką erozję cen. Obecnie ponad 40 proc. wearables kosztuje mniej niż 100 dol. To dlatego pierwsza piątka producentów umocniła swoją dominację na rynku, sprzedając w sumie 3 urządzeń na światowym rynku w I kw. br. wobec 2/3 w I kw. ub.r. Numerem 1 jest Fitbit, oferujący sprzęt związany z aktywnością fizyczną. Wyniki sprzedaży zegarka Apple’a pozwolą według IDC sprawdzić, jaki odsetek klientów gotowy jest wydać na wearables duże pieniądze.
Najwięksi producenci urządzeń noszonych w I kw. 2015 r. (dostawy w mln szt.)
Producent |
Sprzedaż w I kw. 2015 r. |
Udział w rynku w I kw. 2015 r. |
Sprzedaż w I kw. 2014 r. |
Udział w rynku w I kw. 2014 r. |
Zmiana rok do roku |
1. Fitbit |
3,9 |
34,2% |
1,7 |
44,7% |
129,4% |
2. Xiaomi |
2,8 |
24,6% |
0 |
0,0% |
N/A |
3. Garmin |
0,7 |
6,1% |
0,3 |
7,9% |
133,3% |
4. Samsung |
0,6 |
5,3% |
0,3 |
7,9% |
100,0% |
5. Jawbone |
0,5 |
4,4% |
0,2 |
5,3% |
150,0% |
Inni |
2,9 |
25,4% |
1,3 |
34,2% |
123,1% |
Razem |
11,4 |
100,0% |
3,8 |
100,0% |
200,0% |
Źródło: IDC
Podobne aktualności
Rynek chmury w EMEA szybko wzrośnie do 2028 r.
„Zapotrzebowanie na skalowalną infrastrukturę na żądanie stale rośnie” - twierdzi dyrektor.
Ponad 100 mld dol. pochłonie infrastruktura AI
„Rosnące obawy dotyczące zużycia energii skłonią centra danych do poszukiwania alternatywnych rozwiązań" - twierdzi ekspert.