Rośnie sprzedaż SSD
Wartość sprzedaży nośników SSD na światowym rynku wzrośnie w tym roku o 13,3 proc., do 13,13 mld dol. – prognozuje IHS. Samsung umocni się na pozycji lidera.
W 2016 r. przychody dostawców SSD mają zwiększyć się o kolejne 7,6 proc. Według IHS Samsung w ub.r. miał 34 proc. udziału w rynku, z przychodami na poziomie bez mała 4 mld dol., czy dwukrotnie większymi niż drugiego w rankingu Intela (1,99 mld dol., 17 proc.). trzeci był SanDisk (1,92 mld dol., 17 proc.). Pierwszą piątkę zamykają Micron (877 mln dol., 8 proc.) oraz Toshiba (762 mln dol., 7 proc.).
IHS prognozuje, że w 2015 r. oraz 2016 r. ranking pięciu największych producentów SSD nie zmieni się. Samsung utrzyma pozycję numer 1 z udziałem 35 proc. w światowej sprzedaży, dzięki szerokiemu portfolio, innowacjom (jak pamięci 3D V-NAND, TLC) i współpracy z dużymi producentami. Koreański koncern dostarcza dyski SSD m.in. do MacBooków. Obecnie rozmawia z Apple’m, Googlem i Amazonem w sprawie instalacji swoich pamięci flash w centrach danych tych gigantów.
Podobne aktualności
Samsung 10-krotnie zwiększył zysk
Poprawa koniunktury na rynku DRAM i NAND podbiła zyski koncernu.
Ceny SSD wystrzeliły. Będzie drożej o 20 – 25 proc. w II kw.
Popyt dostawców chmurowych ciągnie w górę stawki za nośniki dla przedsiębiorstw.
Ceny SSD przyspieszają rajd w górę
W I kw. 2024 r. ceny SSD dla przedsiębiorstw podskoczą aż o 25 proc. - według prognozy.