– Na rynku pojawiają się coraz to nowe urządzenia, które przekształcają telefony komórkowe w wyświetlacze wirtualnej rzeczywistości – wyjaśnia zainteresowanie aplikacjami 3D Piotr Baczyński, prezes Immersion VR. Według niego krajowy rynek, jeżeli chodzi o firmy tworzące rozwiązania VR (wirtualnej rzeczywistości), jest bardzo rozwinięty. Odbiorcami takich rozwiązań są duże przedsiębiorstwa i korporacje. Początkowo klientami byli deweloperzy i inne firmy działające na rynku nieruchomości. Obecnie trójwymiarowe wizualizacje zamawiają także przedsiębiorstwa telekomunikacyjne, spółki medyczne, wytwórnie filmowe, różne urzędy, np. w celu realizacji filmów promocyjnych.

Według eksperta duże jest także zainteresowanie ze strony konsumentów. Jednym z pierwszych produktów z tego segmentu był Gear VR – swego rodzaju gogle przystosowane do niektórych smartfonów Samsunga. W Polsce w tym roku urządzenie pojawiło się w ofercie operatorów komórkowych. Podobne rozwiązania opracowują inne firmy. Niektóre są już sprzedawane, inne znajdują się na etapie komercjalizacji. Sporo koncepcji jest w fazie start upu.