W końcu 2014 r. w sieci Alsen było 409 partnerów, tj. o 9 więcej, niż zakładał plan. W IV kw. sprzedaż była większa o 13 proc. niż rok wcześniej. Znacznie wzrosły zamówienia w Internecie (+47 proc.) i ten trend powinien być kontynuowany. W zeszłym roku powstała nowa platforma internetowa sieci, co powinno ułatwić rozwój e-commerce w Alsenie.

Według AB znacznie szybciej niż planowano rośnie nowa sieć Kakto (powstała w czerwcu 2014 r.). Liczba partnerów sięgnęła 133. Jeszcze w listopadzie było ich 83. Uruchamiając program franczyzowy AB zakładało, że do czerwca 2015 r. Kakto będzie liczyć 150 punktów sprzedaży. Aktualny plan zakłada liczbę 200 sklepów w br. Kakto to sieć RTV i AGD, aczkolwiek oferta obejmuje także m.in. komputery i telefony. Spółka chce wziąć pod swoje skrzydła specjalistów RTV i AGD, w tym tych związanych dotąd z konkurencyjnymi sieciami, aby zwiększyć sprzedaż tych produktów, co jest jednym ze strategicznych priorytetów broadlinera. 

– Sklepów na tym rynku jest około 2 tys. Najlepsze chcemy mieć u siebie – zadeklarował prezes AB Andrzej Przybyło. Sprzedaż w ramach Kakto w IV kw. 2014 r. była wyższa o 31 proc. niż w III kw. 2013 r.

Z kolei Optimus – sieć franczyzowa dla integratorów istniejąca od września 2013 r., obejmuje obecnie 80 autoryzowanych partnerów. W ciągu roku (IV kw. 2014 r. vs. IV kw. 2013 r.) sprzedaż zwiększyła się o 22 proc. Według prezesa AB Optimusa znacząco wzmocnił kontrakt dystrybucyjny obejmujący rozwiązania sieciowe HP, ponieważ partnerzy mogą liczyć na wsparcie marketingowe i certyfikaty (w zakresie rozwiązań serwerowych, sieciowych i storage’owych HP).