Rosną sieci franczyzowe AB
Liczba punktów sprzedaży sieci franczyzowych AB przekroczyła 1,5 tys. w 3 krajach – poinformował dystrybutor. W Polsce szybko rośnie nowa sieć Kakto, a Alsen ma już ponad 400 sklepów.
W końcu 2014 r. w sieci Alsen było 409 partnerów, tj. o 9 więcej, niż zakładał plan. W IV kw. sprzedaż była większa o 13 proc. niż rok wcześniej. Znacznie wzrosły zamówienia w Internecie (+47 proc.) i ten trend powinien być kontynuowany. W zeszłym roku powstała nowa platforma internetowa sieci, co powinno ułatwić rozwój e-commerce w Alsenie.
Według AB znacznie szybciej niż planowano rośnie nowa sieć Kakto (powstała w czerwcu 2014 r.). Liczba partnerów sięgnęła 133. Jeszcze w listopadzie było ich 83. Uruchamiając program franczyzowy AB zakładało, że do czerwca 2015 r. Kakto będzie liczyć 150 punktów sprzedaży. Aktualny plan zakłada liczbę 200 sklepów w br. Kakto to sieć RTV i AGD, aczkolwiek oferta obejmuje także m.in. komputery i telefony. Spółka chce wziąć pod swoje skrzydła specjalistów RTV i AGD, w tym tych związanych dotąd z konkurencyjnymi sieciami, aby zwiększyć sprzedaż tych produktów, co jest jednym ze strategicznych priorytetów broadlinera.
– Sklepów na tym rynku jest około 2 tys. Najlepsze chcemy mieć u siebie – zadeklarował prezes AB Andrzej Przybyło. Sprzedaż w ramach Kakto w IV kw. 2014 r. była wyższa o 31 proc. niż w III kw. 2013 r.
Z kolei Optimus – sieć franczyzowa dla integratorów istniejąca od września 2013 r., obejmuje obecnie 80 autoryzowanych partnerów. W ciągu roku (IV kw. 2014 r. vs. IV kw. 2013 r.) sprzedaż zwiększyła się o 22 proc. Według prezesa AB Optimusa znacząco wzmocnił kontrakt dystrybucyjny obejmujący rozwiązania sieciowe HP, ponieważ partnerzy mogą liczyć na wsparcie marketingowe i certyfikaty (w zakresie rozwiązań serwerowych, sieciowych i storage’owych HP).
Podobne aktualności
AB wypłaci blisko 32 mln zł dywidendy
Spółka może rozpocząć skup akcji własnych o wartości do 100 mln zł.
AB dystrybutorem produktów Honor
Wrocławska firma jest odpowiedzialna za dostarczanie produktów chińskiej marki do kanału retail.
AB dystrybutorem CyberPower
„Zależy nam na zwiększeniu dostępności produktów dla partnerów” - zapewnia menedżer producenta.