Spory wzrost wydatków spółka wyjaśnia przyspieszeniem strategicznych inwestycji. Bilans po stronie kosztów wyniósł w I kw. br. 542,2 mln dol. Koszty zaksięgowane jako odsetki i inne wydatki to 24,5 mln dol. (w tym 2 mln dol. jest związane ze zdarzeniem jednorazowym) w porównaniu do 14,7 mln dol. rok wcześniej.

Ingram Micro informuje, że firma weszła w fazę realizacji programów „efektywności organizacyjnej”, które mają zwiększyć zdolność do innowacji i reagowania na potrzeby rynku szybciej i efektywniej. Trwa restrukturyzacja biznesu w Europie, co wiąże się z zamykaniem niektórych biur.

W I kw. br. obroty dystrybutora wzrosły o 1 proc., do 10,38 mld dol. Zysk netto skurczył się do 24,8 mln dol. z 49,8 mln dol. rok wcześniej (tj. o 50,2 proc.), mimo że zysk brutto był wyższy (611 mln dol.) niż w I kw. 2013 r. (585 mln dol.). Zysk operacyjny stanowił 0,66 proc. sprzedaży (rok temu – 0,88 proc.), co według spółki również związane jest z kosztami reorganizacji, integracji i transformacji (które wyceniono po stronie operacyjnej na 47 mln dol. – w tym są koszty integracji BrightPointa).