Budową serwisu zajmie się rosyjskie ministerstwo rozwoju gospodarczego. Celem jest promocja rosyjskich produktów na międzynarodowym rynku. Platforma ma integrować oferty z zagranicznymi potentatami, jak AliExpress, eBay, Amazon i JD.com. W przedsięwzięciu wezmą udział rosyjskie firmy e-commerce jak Yandex Market, Ulmart i Wikimart.

Serwis ma integrować informację o produktach, narzędzia płatności, kredytowania, ubezpieczenia, logistykę, a także rozliczenia podatkowe i celne związane ze sprzedażą rosyjskich towarów za granicę. Platforma nie będzie jednak dostępna bez ograniczeń dla wszystkich chętnych. Agenda rządowa – rosyjskie centrum eksportu – odpowiada za ułożenie listy eksporterów. Ma nadzorować także standaryzację i certyfikację produktów.

Putin chciał podjęcia działań tej sprawie w odpowiedzi na plany Alibaby. Szef koncernu Jack Ma ujawnił w grudniu, że firma jest zainteresowana w utworzeniu własnego serwisu w Rosji.