Rodzimy rynek e-commerce mocno przyspieszył
Odsetek Polaków robiących zakupy w sklepach internetowych wzrósł w 2016 roku o 7 pkt proc. To największy wzrost wśród państw UE – informuje „Rzeczpospolita”.
Jak wynika z danych Eurostatu liczba Polaków robiących zakupy w Internecie przyrastała w tempie 1-2 proc. rocznie. Natomiast w 2016 roku wzrost wyniósł 7 proc. W żadnym z państw unijnych nie odnotowano tak wysokiej dynamiki przyrostu klientów kupujących w e-sklepach. Najbliżej tego wyniku była Słowacja, gdzie wzrost wyniósł 6 procent.
Nie zmienia to faktu, iż Polska nadal plasuje się poniżej średniej, jeśli chodzi o udział robiących zakupy w sieci – wśród użytkowników internetu jest ich 41 proc., a w całej populacji 31 proc. Liderem z ponad 80 proc. jest Wielka Brytania.
Specjaliści uważają, że motorem napędowym e-handlu będą poza cenami, również darmowe, szybkie dostawy, z których słynie Amazon Prime.
Podobne aktualności
Co piąta firma w Polsce nie ma systemu do automatyzacji zakupów
Dla 73 proc. firm najważniejsza przy wyborze systemu zakupowego B2B jest łatwość integracji i wdrożenia.
Nowe przepisy w polskim e-handlu w 2024 r.
Wejdą w życie regulacje, które nakazują Allegro, Amazonowi i in. raportowanie skarbówce transakcji sprzedawców.