Rewolucja w mobilnych płatnościach
IBM i Visa poinformowały o zawarciu pierwszego w branży porozumienia o współpracy, które ma zrewolucjonizować realizację mobilnych płatności.
IBM i Visa łączy wspólna wizja i zaangażowanie w działania na rzecz umożliwiania płatności i zakupów z dowolnego urządzenia – od zegarków po urządzenia gospodarstwa domowego czy samochody. Dzięki podjętej współpracy różne przedsiębiorstwa otrzymują możliwość wprowadzenia bezpiecznych płatności w całym szeregu swoich produktów, wykorzystując w tym celu bezpieczną usługę tokenizacyjną Visa, która – za pośrednictwem platformy Watson IoT firmy IBM – pozwala zastąpić dane znajdujące się na karcie płatniczej niepowtarzalnym identyfikatorem cyfrowym.
Przykłady zastosowań internetu rzeczy w handlu.
W ekosystemie samochodowym połączonym z platformą Watson IoT właściciel pojazdu uprzedzony zostanie o zbliżającym się wygaśnięciu gwarancji lub terminie obowiązkowego przeglądu technicznego. Mając taką wiedzę, będzie musiał już tylko nacisnąć odpowiedni przycisk, aby wysłać zamówienie na te części lub umówić się na przegląd w wybranym przez siebie warsztacie. Możliwa będzie również zapłata za paliwo przez bezpośrednią interakcję między samochodem a stacją benzynową.
Podobnie jest w przypadku akcesoriów fitness, np. bezprzewodowego chipa dla biegaczy, dzięki któremu jego posiadacz może uzyskać przypomnienie, że czas wymienić buty biegowe na nowe, wraz z rekomendacją najlepszego modelu u ulubionego sprzedawcy. Możliwe są również dodatkowe, spersonalizowane rekomendacje dotyczące np. odżywek czy sprzętu, dopasowane do indywidualnych potrzeb organizmu, miejscowego klimatu czy preferencji zakupowych.
Jak to działa?
W przyszłości wszyscy klienci platformy Watson IoT firmy IBM uzyskają możliwość korzystania z usług płatniczych Visa za pośrednictwem chmury IBM. W rezultacie, zamiast kontaktować się z każdą firmą z osobna, IBM i Visa zapewnią dostęp do swoich usług wszystkim swoim klientom firmowym, którzy dzięki temu będą mogli wprowadzać spersonalizowane rozwiązania handlowe oraz dokonywać proaktywnych rekomendacji w oparciu o konkretne, zindywidualizowane potrzeby konsumentów.
W ramach współpracy obie firmy zapewnią również bezpieczeństwo danych konsumenta, dzięki wykorzystaniu usługi tokenizacyjnej Visa, zastępującej wrażliwe informacje znajdujące się na karcie płatniczej – takie jak 16-cyfrowy numer rachunku karty, data ważności czy kod bezpieczeństwa – niepowtarzalnym identyfikatorem cyfrowym, który może być używany do przetwarzania płatności bez ujawniania danych karty.
Podobne aktualności
Koszt naruszenia danych wzrósł do rekordowych poziomów
Kradzieże danych gwałtownie wzrosły. AI pomaga opanować sytuację, ale jest też zagrożeniem.