Po rekordowych wydatkach na reklamy w końcu II kw. br. (110,5 mln zł w czerwcu), w czasie wakacji retailerzy mocno przystopowali.

Sklepy z elektroniką w lipcu br. przeznaczyły na reklamy o ponad 30 mln zł mniej niż miesiąc wcześniej, a w sierpniu br. wydatki spadły o kolejne prawie 9 mln zł – według Instytutu Monitorowania Mediów. Dane obejmują koszty reklam w prasie, radiu i telewizji według stawek cennikowych.

W lipcu br. sklepy z elektroniką miały nadal największy udział w wydatkach na reklamy całej branży handlowej (34 proc.). Przeznaczyły na nie w sumie 78,7 mln zł – ustalił IMM.

Czołówka detalistów z największymi budżetami reklamowymi nie zmienia się od miesięcy. Na topie są niezmiennie Media Expert i RTV Euro AGD.

Wydatki reklamowe sieci detalicznych z elektroniką w lipcu 2018 r.

1. Media Expert – 26 mln zł
2. RTV Euro AGD – 22,6 mln zł
3. Neonet – 16,4 mln zł
4. Media Markt – 8 mln zł
5. Reklamy łączone Media Markt i Saturn – 4,9 mln zł (obie sieci są w trakcie konsolidacji)

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

 

W sierpniu br. wydatki reklamowe branży były wyraźnie niższe niż w lipcu br. Wyniosły łącznie 70,5 mln zł – to oznacza, że sklepy z elektroniką straciły pozycję największego reklamodawcy w sektorze handlowym (25 proc. udziału w wydatkach). Wyprzedziły je dyskonty (27 proc.).

 

Wydatki reklamowe sieci detalicznych z elektroniką w sierpniu 2018 r.

1. Media Expert – 20,5 mln zł
2. RTV Euro AGD – 18,7 mln zł
3. Media Markt – 14,8  mln zł
4. Neonet – 10,2 mln zł
5. Komputronik – 3,7 mln zł

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów