Resellerzy nadal bardzo wysoko oceniają zdecydowaną większość usług świadczonych przez swoich dystrybutorów – wynika z nowego badania Context ChannelWatch.

Pytani o 14 najważniejszych obszarów współpracy, resellerzy są najbardziej zadowoleni z działania „dostawy na czas”.

Co istotne, także większość pozostałych ocen była wysoka. Wynosiła ok. 4 w 5-punktowej skali, w takich kwestiach jak: rozliczenia, przedsprzedaż, dostępność produktów, portale dla klientów, usługi łańcucha dostaw, usługi konfiguracji, wsparcie finansowe i terenowe. Zdaniem analityków to pokazuje, że dystrybutorzy dobrze sobie radzą ze wspieraniem partnerów.

Wyniki są spójne z danymi obserwowanymi od 2020 r., kiedy to znacznie poprawiły się oceny dystrybutorów przez resellerów w kwestii szkoleń i certyfikacji, programów motywacyjnych, usług konfiguracji, wsparcia terenowego i finansowego.

Resellerzy potrzebują pomocy w generowaniu leadów

Tylko w jednym obszarze: „generowanie leadów w celu pozyskania nowych klientów” partnerzy są nadal niespecjalnie zadowoleni z działań dystrybutorów. W tym przypadku średni wynik nie wzrósł w ciągu ostatnich 3 lat powyżej 3,5 pkt.

„Wiemy, że wielu dystrybutorów inwestuje, by pomóc resellerom w tej kwestii, np. poprzez bardziej inteligentne wykorzystanie danych do identyfikacji nowych możliwości. Wyraźnie jest to obszar, w którym resellerzy zwracają się do nich o pomoc i czują, że dystrybutorzy mogliby zrobić to lepiej” – komentuje Adam Simon, dyrektor zarządzający Contextu.

Zaznacza jednak, że generalnie rzecz biorąc w ostatnich latach zaobserwowano niezwykłą stabilność wysokich ocen dystrybutorów przez resellerów.

62 proc. resellerów liczy na lepszy kolejny rok
Według ChannelWatch 2022 resellerzy są optymistycznie nastawieni do przyszłości, pomimo nasilających się trudności gospodarczych. Ok. 62 proc. respondentów stwierdziło, że spodziewa się, że ich firma będzie lepiej funkcjonować w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Liczba ta niewiele się zmieniła od 2021 r., gdy poprawy spodziewało się 67 proc.


Wyniki pochodzą z nowego raportu Context ChannelWatch, opartego na ankiecie przeprowadzonej wśród 5,3 tys. resellerów B2B i B2C różnej wielkości w Europie (m.in. w Polsce), Turcji i RPA.