Zysk netto giganta wyniósł w minionym kwartale 513 mln dol. wobec 57 mln dol. straty w analogicznym okresie ub.r., co znacznie przekroczyło i tak duże oczekiwania analityków. Przychody zwiększyły się o 28 proc., do 29,1 mld dol., jednak spory wzrost sprzedaży w Amazonie nie jest niczym niezwykłym. Zysk operacyjny zwiększył się prawie czterokrotnie z 255 mln dol. do 1,1 mld dol.

Sowity zysk Amazon zawdzięcza działowi chmurowemu (AWS). Przy obrotach rzędu 2,5 mld dol. (+64 proc. rok do roku), zysk operacyjny z tego biznesu wyniósł 604 mln dol., co oznacza ponad trzykrotny wzrost i ponad połowę zysku całej korporacji.

Międzynarodowy biznes handlowy był natomiast na minusie – strata na poziomie operacyjnym wyniosła 121 mln dol. przy przychodach 9,57 mld dol. (+24 proc.). Na plusie był natomiast e-handel w USA (588 mln dol. zysku).

W ciągu 10 lat Amazon Web Services rozrósł się do biznesu generującego 10 mld dol. przychodów rocznie. Dwa lata temu była to połowa z tej kwoty. Zysk operacyjny w IV kw. 2015 r. był natomiast wyższy niż w całym 2014 r.

Oprócz chmury poprawił się także bilans na sprzęcie – sprzedaż tabletów wzrosła ponad dwukrotnie, a popyt na urządzenia do inteligentnego domu był według Amazona tak duży, że ponoć nie dało się w krótkim czasie realizować wszystkich zamówień.