Z dniem 31 marca br. e-sklep Redcoon.pl zaprzestał działalności handlowej – poinformował detalista. Realizuje jeszcze zamówienia złożone przed końcem marca. Zaprzestanie działalności nie wpływa na zobowiązania spółki – zapewniono w komunikacie. Redcoon.pl należy do MediaMarktSaturn. Jak na razie detalista nie skomentował zakończenia działalności przez polski e-sklep.

Nie jest to natomiast wyjątkowa decyzja, biorąc pod uwagę działania MSH w ostatnich latach (być może przyspieszyła ją pandemia, Redcoon został zamknięty wraz z wejściem Media Marktu na Allegro). Korporacja natomiast od dawna wygaszała działalność platformy Redcoon w różnych krajach. M.in. już w 2017 r. zamknięto e-sklep tej marki we Włoszech, a w 2018 r. w Niemczech i Austrii, integrując je z internetowym Media Marktem. Ostatnio właściwie już tylko polski e-sklep tej międzynarodowej marki pozostał na rynku – z dziesięciu jakie przed laty miał Redcoon.

Spółka Redcoon Polska w roku finansowym zakończonym w marcu 2018 r. miała 14,4 mln zł przychodów i blisko 130 tys. zł zysku na sprzedaży, natomiast z powodu wysokich kosztów strata na działalności operacyjnej przekroczyła 90 mln zł, a strata netto – 107 mln zł.

Polska spółka Redcoon.pl działa od 2008 r., natomiast korporacja została założona w 2003 r. przez byłego menedżera Media Marktu. W 2011 r. została przejęta przez Media Saturn Holding, który zaczynał wówczas sprzedaż internetową i nowy nabytek miał pomóc ją rozkręcić. Redcoon pozostawał jednak w cieniu własnych e-sklepów sieci Media Markt i Saturn. W 2016 r. wyszło na jaw, że niemiecka spółka Redcoon mogła być zamieszana w karuzelę VAT, która kręciła się także przez polski rynek. Redcoon i Media Saturn zapewniały, że są pokrzywdzonymi w tej sprawie.

W 2017 r. pojawiła się informacja, że MSH rozważa wycofanie się z transakcji zakupu Redcoona, wskazując na naruszenie prawa antymonopolowego przez tę firmę jeszcze przed 2011 r.

 

Aktualizacja (6.04)

MediaMarktSaturn wyjaśnia zamknięcie Redcoon.pl koncentracją na marce MediaMarkt.
 
„MediaMarkt jest jedną z najsilniejszych marek pod względem rozpoznawalności. Dlatego zdecydowaliśmy skoncentrować się wyłącznie na rozwoju wszystkich kanałów tego brandu. Dzięki temu uzyskamy jeszcze lepszy efekt synergii, wykorzystując przy tym wszelkie możliwe punkty kontaktu z klientem. Stawiamy na zapewnienie naszym klientom różnorodnych, pozytywnych doświadczeń zakupowych, zarówno on-,  jak i offline. Takich możliwości nie daje oferta Pure Player." – komentuje Alpay Güner, CEO MediaMarktSaturn Polska.