Komputronik.pl uzyskał 77 punktów (na 100 możliwych), drugi był Vobis.pl (72 pkt), a trzeci neo24.pl (70,5).

Sklepy oceniano na podstawie 60 kryteriów, podzielonych na 10 grup: asortyment, informacje o produkcie, procedura zamawiania i dostawa, sposoby płatności, interakcja z klientem, jakość obsługi, łatwość dotarcia do informacji, przejrzystość i funkcjonalność strony internetowej, bonusy, zadowolenie klientów. W rankingu uwzględniono e-sklepy o największej liczbie odwiedzin w roku poprzedzającym badanie. W każdej kategorii oceniano po 15 najpopularniejszych sklepów, z tego zaprezentowano 10 o największej liczbie punktów.

 

Zwycięzcy w branży elektronika, AGD:    

Miejsce Sklep Punktacja   

1.  komputronik.pl     77   

2.  vobis.pl               72   

3.  neo24.pl             70,5   

4.  euro.com.pl        70   

5.  electro.pl             66   

6.  redcoon.pl           65   

7.  proline.pl             64   

8.  morele.net          63   

9.  megamedia.pl    60,5   

10. oleole.pl            60  

Źródło: „Ranking sklepów internetowych 2011′

 

Według raportu sklepy z elektroniką częściej niż inne branże informują o dostępności produktów. Na plus zaliczono rozbudowaną funkcjonalność. Doceniono także to, że bardzo często elektronikę oraz AGD można łączyć w zestawy i płacić w ratach.

Charakteryzując polski e-commerce na podstawie danych zgromadzonych do rankingu stwierdzono, że sklepy starają się przyciągnąć klientów rozmaitymi bonusami. Obok tradycyjnych rabatów oferują np. bony na benzynę lub udział w losowaniu nagrody, czasem zniżki są przyznawane za kliknięcie w 'Lubię to’ na Facebooku. Prawie 90 proc. e-sklepów miało swój profil na portalu społecznościowym. Standardem w polskim e-handlu stały się różne sposoby płatności za zakupy. Poprawiła się komunikacja – oprócz adresów mailowych i numerów telefonów sprzedawcy coraz częściej umożliwiają klientom kontakt poprzez komunikatory i czaty. W zeszłym roku taką opcję oferował co trzeci badany, w tym roku – prawie połowa. E-sklepy usprawniają także opcje wyszukiwania, dlatego według autorów raportu zyskują ci, którzy obok atrakcyjnych cen i promocji, proponują łatwiejsze poruszanie się po serwisie. 

„Ranking sklepów internetowych 2011′ przygotował serwis Money.pl, wspólnie z Gazetą Wyborczą i portalem Wyborcza.biz.