Komputronik zwyciężył w kategorii „Elektronika i AGD”, uzyskując 78 punktów na 100 możliwych. Za nim uplasowały się sklepy komputerowe Media Marktu i Saturna. Pierwsza trójka poprawiła się w porównaniu z zeszłorocznym zestawieniem. Wówczas Komputronik był numerem 3 (wygrał euro.com.pl), a marki Media Saturna zajęły 7 i 8 pozycję. 

W badaniu Money.pl sprawdziło sklepy w 7 kategoriach branżowych. W każdej z nich wyłoniono pierwszą dziesiątkę spośród 15 sklepów, które w ciągu roku – od sierpnia 2013 r. do lipca 2014 r. – odwiedziła największa liczba internautów (według danych Megapanela). Sklepy oceniano na podstawie 45 kryteriów, podzielonych na 10 grup: asortyment, informacje o produkcie, zamawianie i dostawa, sposoby płatności, interakcja z klientem, jakość obsługi, łatwość dotarcia do informacji, przejrzystość i budowa strony, bonusy (np. programu lojalnościowe, wyprzedaże ) oraz pozostałe kryteria (jak obecność w porównywarkach cen, opinie internautów o sklepie).

 

Oto ranking e-sklepów w kategorii Elektronika i RTV wraz z punktacją

1. komputronik.pl 78,0

2. mediamarkt.pl 77,5

3. saturn.pl 77,0

4. euro.com.pl 76,5

5. redcoon.pl 72,5

6. electro.pl 71,5

7. morele.net 70,5

8. oleole.pl 70,5

9. neo24.pl 69,0

10. agito.pl 68,0

 

 

Według Money konkurencja była wyrównana, a o kolejności zdecydowały niuanse. Niżej niż w ub.r. oceniono euro.com.pl i redcoon.pl, które poprzednio zajęły odpowiednio 1 i 2 miejsce. Słabiej wypadł także Neo24.pl (poprzednio nr 5). Poprawiło się natomiast morele.net (awans z 10 na 7 miejsce).

Jak informuje raport, sklepy z elektroniką i AGD rywalizują ze sobą nie tylko ceną, lecz także różnymi udogodnieniami dla klientów. Prawie dwie trzecie czołowych przedsiębiorstw z tej kategorii ma infolinie czynne w weekendy lub w soboty, większość organizuje konkursy, w których wygrać można sprzęt lub rabaty. Częstym zjawiskiem jest darmowa dostawa wybranych produktów lub powyżej określonej kwoty.

Według Money.pl najczęściej stosowane metody w walce o klienta to wyprzedaże, promocje, rabaty (zwłaszcza w okresie przedświątecznym). E-sklepy często rywalizują bezpłatną dostawą towaru, choć w większości przypadków ta opcja zależy od wartości zamówienia. Niektóre sklepy proponują nabywcom nawet dłuższy czas na zwrot zamówionych towarów niż ustawowe minimum (obecnie – 10 dni, od 25 grudnia – 14 dni).  

W badaniu pojawiła się też 8 kategoria – sklepów najbardziej przyjaznych klientowi. W tym wypadku układając ranking oceniano procedurę zamawiania i dostawę zakupów, sposoby płatności, interakcję z klientem, jakość obsługi oraz m.in. opinie internautów na temat sklepu.Jako jedyny na liście z branży elektronicznej znalazł się elektro.pl (9 pozycja).