Ranking e-commerce: dużo stracił Groupon, euro.com.pl nieco mniej
W ciągu miesiąca Groupon stracił ponad pół milliona użytkowników. Mniejszy spadek odnotował euro.com.pl, który wciąż jest drugim pod względem zasięgu e-sklepem w Polsce.
Według marcowego badania Megapanel PBI/Gemius w porównaniu z poprzednim miesiącem internauci częściej zaglądali do serwisów e-commerce Grupy Allegro (11,27 mln użytkowników, o ok. 250 tys. więcej niż miesiąc wcześniej). Wyraźnie zmniejszyło natomiast zainteresowanie drugim na liście Grouponem (o ok. 530 tys. użytkowników mniej), stracił także Okazje.info (ok. 260 tys.). Po zakończeniu blokady przez Google’a znacznie poprawiła się pozycja porównywarek cen. Nokaut wskoczył na 3. miejsce, zyskując 1,5 mln użytkowników.
Najwyżej notowany w rankingu e-sklep ze sprzętem komputerowym – euro.com.pl – spadł z 7. na 9. pozycję, tracąc ponad 200 tys. użytkowników. Wśród sklepów o największym zasięgu w polskim Internecie serwis sieci RTV Euro AGD jest numerem 2 po bonprix.pl, który również zanotował gorszy wynik.
Ranking witryn e-commerce według zasięgu miesięcznego (marzec 2012) | |||||
Nazwa | Użytkownicy (real users) |
Odsłony krajowe ogółem |
Zasięg | Audyt site-centric |
|
1 | Grupa Allegro.pl – E-commerce | 11 268 767 |
5 022 804 512 | 58,13% | tak |
2 | Grupa Groupon | 2 846 168 | – | 14,68% | |
3 | nokaut.pl | 2 623 728 | 12 227 585 |
13,53% | tak |
4 | Grupa Okazje.info – E-commerce |
2 023 239 | 13 528 342 |
10,44% | tak |
5 | aukcjoner.pl | 1 497 115 | – | 7,72% | |
6 | citeam.pl | 1 492 363 | – | 7,70% | |
7 | bonprix.pl | 1 428 172 | – | 7,37% | |
8 | skapiec.pl | 1 307 113 | – | 6,74% | |
9 | euro.com.pl | 1 252 431 | – | 6,46% | |
10 | Grupa Wirtualna Polska – Orange – E-commerce |
1 218 282 | 48 850 863 |
6,28% | tak |
11 | empik.com | 1 190 514 | 24 086 980 |
6,14% | tak |
12 | Grupa Ebay | 1 176 176 | – | 6,07% | |
13 | gruper.pl | 1 126 821 | – | 5,81% | |
14 | merlin.pl | 1 061 775 | – | 5,48% | |
15 | archiwumallegro.pl | 996 825 | – | 5,14% | |
16 | doz.pl – doz.pl – apteka |
955 284 | 12 807 950 |
4,93% | tak |
17 | tchibo.pl | 927 317 | – | 4,78% | |
18 | Grupa Polskapresse – E-commerce |
865 430 | 10 962 331 |
4,46% | tak |
19 | Grupa Amazon | 769 908 | – | 3,97% | |
20 | galerieallegro.pl | 755 114 | – | 3,90% | |
Źródło: Megapanel PBI/Gemius, marzec 2012 |
Podobne aktualności
Platformy będą raportować skarbówce o e-sprzedawcach po 1 lipca 2024 r.
Rząd przyjął projekt ustawy. KAS chce wyłowić sprzedawców unikających opodatkowania.
Co piąta firma w Polsce nie ma systemu do automatyzacji zakupów
Dla 73 proc. firm najważniejsza przy wyborze systemu zakupowego B2B jest łatwość integracji i wdrożenia.