Według marcowego badania Megapanel PBI/Gemius w porównaniu z poprzednim miesiącem internauci częściej zaglądali do serwisów e-commerce Grupy Allegro (11,27 mln użytkowników, o ok. 250 tys. więcej niż miesiąc wcześniej). Wyraźnie zmniejszyło natomiast zainteresowanie drugim na liście Grouponem (o ok. 530 tys. użytkowników mniej), stracił także Okazje.info (ok. 260 tys.). Po zakończeniu blokady przez Google’a znacznie poprawiła się pozycja porównywarek cen. Nokaut wskoczył na 3. miejsce, zyskując 1,5 mln użytkowników.

Najwyżej notowany w rankingu e-sklep ze sprzętem komputerowym – euro.com.pl – spadł z 7. na 9. pozycję, tracąc ponad 200 tys. użytkowników. Wśród sklepów o największym zasięgu w polskim Internecie serwis sieci RTV Euro AGD jest numerem 2 po bonprix.pl, który również zanotował gorszy wynik.

 

Ranking witryn e-commerce według zasięgu miesięcznego (marzec 2012)
  Nazwa  Użytkownicy
(real users)
  Odsłony          
krajowe ogółem
           Zasięg  Audyt
site-centric
1 Grupa Allegro.pl – E-commerce 11
268 767
    5 022 804 512 58,13%   tak
2 Grupa Groupon 2 846 168 14,68%  
3 nokaut.pl 2 623 728       12
227 585
13,53% tak
4 Grupa
Okazje.info – E-commerce
2 023 239       13
528 342
10,44% tak
5 aukcjoner.pl 1 497 115 7,72%  
6 citeam.pl 1 492 363 7,70%  
7 bonprix.pl 1 428 172 7,37%  
8 skapiec.pl 1 307 113 6,74%  
9 euro.com.pl 1 252 431 6,46%  
10 Grupa Wirtualna
Polska – Orange – E-commerce
1 218 282       48
850 863
6,28% tak
11 empik.com 1 190 514       24
086 980
6,14% tak
12 Grupa Ebay 1 176 176 6,07%  
13 gruper.pl 1 126 821 5,81%  
14 merlin.pl 1 061 775 5,48%  
15 archiwumallegro.pl 996 825 5,14%  
16 doz.pl – doz.pl
– apteka
955 284       12
807 950
4,93% tak
17 tchibo.pl 927 317 4,78%  
18 Grupa
Polskapresse – E-commerce
865 430       10
962 331
4,46% tak
19 Grupa Amazon 769 908 3,97%  
20 galerieallegro.pl 755 114 3,90%  
           
Źródło:
Megapanel PBI/Gemius, marzec 2012