Energa Operator wypowiedział Qumakowi umowę z 2016 r. o świadczenie usług contact center. Jako powód wskazał okoliczności leżące po stronie kontrahenta.

Qumak informuje, że analizuje przyczyny i podstawy wypowiedzenia umowy oraz zasadność jej rozwiązania bez okresu wypowiedzenia. Kontrakt zostanie zakończony z dniem 2.01.2019 r.

Według Qumaka umowa przewiduje 8,7 mln zł brutto wynagrodzenia za realizację usług w ramach I zadania. Z tego tytułu spółka otrzymywała 242 tys. zł miesięcznie. Qumak zatrudnia w związku z realizacją umowy w sumie 85 osób, w tym 46 na etatach.

Qumak w listopadzie br. zapowiedział zwolnienia grupowe, obejmujące ponad 200 osób. Spółka czeka na decyzję sądu w sprawie ogłoszenia upadłości. Wniosek został złożony w końcu października br.

To nie jedyny ostatnio problem Qumaka z realizowanymi kontraktami. W grudniu br. spółka poinformowała o 3,45 mln zł kary nałożonej przez miasto Gdynia w związku z wartą ponad 130 mln zł umową na system zarządzania ruchem Tristar. Integrator według samorządu nie usunął usterek w wyznaczonym terminie.