Dzięki utworzeniu ośrodka wszystkie usługi Service Desk Qumaka będą prowadzone w jednym miejscu. Centrum będzie świadczyć usługi IT w ramach wszystkich dotychczas realizowanych przez spółkę kontraktów outsourcingowych. 

Zapewni m.in. zdalne wsparcie dla przedsiębiorstw, a także dla klientów indywidualnych, w ramach usług świadczonych przez operatorów telekomunikacyjnych. Będzie obsługiwać zgłoszenia informatyczne i z nimi związane oraz wspierać realizację projektów własnych firmy. W ciągu kilku najbliższych miesięcy Qumak planuje zatrudnić w ośrodku 200 osób z różnymi kompetencjami. 

– Chcemy rozwijać naszą działalność w zakresie outsourcingu IT. Jesteśmy w trakcie pozyskiwania nowych kontraktów w tym obszarze – mówi Jacek Suchenek, wiceprezes zarządu Qumak.

Klientami spółki są m.in. firmy z sektora telekomunikacyjnego czy energetycznego. W przyszłości Qumak planuje rozwijać swoje centrum także w zakresie innych usług outsourcingowych, w tym contact center.

Firma liczy również na wspólne działania z płockim samorządem w obszarze inteligentnego miasta.