Qumak otworzył centrum usług outsourcingu IT
Spółka uruchomiła w Płocku Centrum Usług Service Desk, które będzie zajmować się outsourcingiem procesów IT dla klientów spółki.
Dzięki utworzeniu ośrodka wszystkie usługi Service Desk Qumaka będą prowadzone w jednym miejscu. Centrum będzie świadczyć usługi IT w ramach wszystkich dotychczas realizowanych przez spółkę kontraktów outsourcingowych.
Zapewni m.in. zdalne wsparcie dla przedsiębiorstw, a także dla klientów indywidualnych, w ramach usług świadczonych przez operatorów telekomunikacyjnych. Będzie obsługiwać zgłoszenia informatyczne i z nimi związane oraz wspierać realizację projektów własnych firmy. W ciągu kilku najbliższych miesięcy Qumak planuje zatrudnić w ośrodku 200 osób z różnymi kompetencjami.
– Chcemy rozwijać naszą działalność w zakresie outsourcingu IT. Jesteśmy w trakcie pozyskiwania nowych kontraktów w tym obszarze – mówi Jacek Suchenek, wiceprezes zarządu Qumak.
Klientami spółki są m.in. firmy z sektora telekomunikacyjnego czy energetycznego. W przyszłości Qumak planuje rozwijać swoje centrum także w zakresie innych usług outsourcingowych, w tym contact center.
Firma liczy również na wspólne działania z płockim samorządem w obszarze inteligentnego miasta.
Podobne aktualności
31 proc. firm rusza z cyfryzacją z pomocą outsourcingu
Firmy z rezerwą podchodzą do powiększania zespołów w celu digitalizacji – wynika z badania.
Pierwszy spadek na usługach IT od 6 lat
"Firmy opóźniają podejmowanie decyzji z powodu obaw o gospodarkę” - komentuje analityk.
Rynek usług IT nadal silny, ale są oznaki spowolnienia
Wartość umów w II kw. 2022 r. nieznacznie spadła w porównaniu z I kw. 2022 r.