Przyszłość monitorów dla graczy nie jest prosta
Sprzedaż wzrosła o 112 proc. Ale już 60 proc. rynku mają zakrzywione panele.
Sprzedaż monitorów gamingowych w 2018 r. była ponad dwukrotnie wyższa niż w 2017 r. – ustalił WitsView, dział TrendForce. Na świecie wyniosła 5,4 mln szt., co oznacza wzrost o 112 proc. rok do roku. Chodzi o wyświetlacze z częstotliwością odświeżania 100 Hz lub wyższą. W 2019 r. przewidywany wzrost dostaw wyniesie 46 proc., do 7,9 mln szt. Będzie on związany głównie z poszerzaniem asortymentu LCD dla graczy i wejściem na ten rynek kolejnych marek. Nawet ci, którzy wcześniej w ogóle nie oferowali monitorów, liczą na skorzystanie z prosperity w segmencie gamingowym – twierdzi analityk.
Liderzy rynku w 2018 r. to Asus, Acer, Samsung, AOC/Philips i MSI. Pierwsza trójka powalczy o dominację w tym roku – przewiduje WitsView.
Analitycy zakładają, że Asus będzie dążył do utrzymania wiodącej pozycji, rozszerzając linie produktowe. Acer rośnie natomiast w sektorze wysokiej rozdzielczości i HDR, tworzy ekosystem produktów peryferyjnych. Samsung zajął trzecie miejsce dzięki zakrzywionym monitorom, które stanowiły 98 proc. wszystkich jego produktów. AOC/Philips w tym roku również położy nacisk na ten format, co było widoczne już w IV kw. ub.r. Zakrzywione panele stanowią także znaczącą pozycję w ofercie MSI. Jest on numerem 2 po Samsungu w tym segmencie.
Podobne aktualności
Trump będzie miał wpływ na rynek notebooków w 2025 roku
Sprzedaż powinna wzrosnąć o 5 proc., jednak sytuacja może się zmienić - uprzedzają eksperci.