W modelu MPS użytkownik płaci jedynie za liczbę wydrukowanych stron, a kwestiami związanymi z uzupełnianiem materiałów eksploatacyjnych, serwisem oraz wsparciem technicznym zajmuje się firma zewnętrzna. Epson oferuje tego typu usługi dla biznesu, aczkolwiek klienci mają wolność wyboru – mogą też nabyć sprzęt na własność i zarządzać nim samodzielnie.

Krzysztof Janiec, MPS Sales Specialist, Epson Krzysztof Janiec, MPS Sales Specialist, Epson  

Poza wygodą i niezawodnością, korzystanie z modelu usługowego jest dobre także z punktu widzenia przewidywalności wydatków na utrzymanie zaplecza IT. Rozliczanie transakcji w ramach kosztów operacyjnych pozwala klientowi na optymalizację budżetową. Z kolei dla partnera oznacza to komfort prognozowania przychodów, a dla obu podmiotów długofalowa relacja biznesowa przekłada się na „spokojną głowę” i poczucie bezpieczeństwa. Efektem udanego wdrożenia usług do zarządzania drukiem jest zredukowanie niepotrzebnych wydatków, zoptymalizowanie infrastruktury, a nawet zmniejszenie floty urządzeń, co również przekłada się na dodatkowe oszczędności. W przypadku outsourcingu druku eliminuje się też wydatki na konieczność utrzymywania zasobów zarówno ludzkich, jak i magazynowych do zapewnienia ciągłości dostaw materiałów eksploatacyjnych.