Policja potrzebuje wsparcia w serwisie sieciówki. W listopadzie ub.r. ogłoszono przetarg na zakup usługi serwisowej dla urządzeń aktywnych sieci (routerów, przełączników, firewalli, ips’ów, loadbalancerów, serwerów) znajdujących się w Biurze Łączności i Informatyki Komendy Głównej.

Usługa serwisowa obejmuje sprzęt i oprogramowanie standardowe dla urządzeń Cisco, Junipera, HP i in.

Komenda Główna Policji przygotowała na realizację zamówienia 5,56 mln zł. Jedyną ofertę złożył gdański Sevenet o wartości 3,93 mln zł.

Przedmiot umowy podzielono na 6 zadań, które będą realizowane przez 12 miesięcy, z tym że poszczególne zadania startują w różnych terminach.

Na długiej liście urządzeń i software’u objętych wsparciem, działających w infrastrukturze informatycznej policji, są m.in. przełączniki Cisco Catalyst i Nexus, routery Cisco 1841, firewalle ASA, routery Juniper SRX100B, serwery Cisco UCS, HP ProLiant i Lenovo System x, macierze HPE, komplet licencjonowanego oprogramowania Cisco, system zarządzania Cisco, system operacyjny Red Hat Enterprise Linux Server, VMware vSphere, software Palo Alto, F5, a nawet MacBooki.

Policja w ramach zgłaszania awarii, konsultacji i pomocy technicznej, w odniesieniu do produktów Cisco wymaga bezpośredniego dostępu do centrum wsparcia technicznego Cisco (Cisco Technical Assistance Center), możliwości aktualizacji oprogramowania poprzez bezpośredni dostęp do zasobów Cisco Downloads, dostępu online do bazy wiedzy i narzędzi Cisco, dopisania wskazanych inżynierów Komendy Głównej do kontraktu serwisowego w celu np. nadzoru zgłaszanych problemów.